استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید موانع پرداخت تسهیلات مسکن، ازدواج و فرزندآوری جوانان در استان برطرف شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴ 03 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری بعدازظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به جوانان، گفت: سه مولفه تحصیل، تهذیب و ورزش باید مورد توجه جوانان قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحصیل جوانان، ادامه داد: نیروی کار جوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه است همچنین تحصیل می‌تواند به کیفی‌سازی نیروی کار کمک کند.

وی افزود: مدرک تحصیلی اگر چه مهم است، اما نباید از حرفه‌آموزی غافل شد و فرمانداران باید حرفه‌آموزی جوانان استان را در دستور کار خود قرار دهند.

حیدری اضافه کرد: ورزش، سلامت جوانان را تضمین می‌کند که باید اداره ورزش و جوانان در بخش‌های ورزش عمومی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی مناسب را انجام دهد و تیمی برای تشویق جوانان برای انجام ورزش تشکیل شود.

وی بیان کرد: فعالان فرهنگی باید با ساخت فیلم و مستندات فاخر برای نیروی جوان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی عمیق، اقناعی و بصیرت‌افزایی در راستای تهذیب نفس بسیار مهم است که متولیان فرهنگی باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: ازدواج آسان و اقناع سازی برای انجام این امر می‌تواند موجب مصون‌سازی جوانان در مقابل آسیب‌های اجتماعی شود.

حیدری اظهار داشت: مشوق‌هایی از جمله ساخت مسکن و پرداخت تسهیلات برای ازدواج آسان و فرزندآوری در نظر گرفته شده که باید موانع انجام آن‌ها رفع شود.

وی افزود: بانک‌ها تسهیلات اشتغال و مسکن را در دستور کار خود قرار دهند و با جدیت این موضوع را دنبال کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی ظرفیت استفاده از نخبگان استان را با توجه به تخصص و نیاز خود به بنیاد نخبگان اعلام کند تا زمینه به کار گیری این افراد فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار