مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات، از بخشداران خواست برای برگزاری چنین انتخاباتی اهتمام جدی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ 02 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، محمد رضایی عصر امروز در همایش بخشداران استان کردستان با موضوع برگزاری انتخابات که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، ضمن تبریک دهه مقاومت و سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم‌محور است در حالی در هیچ جای دنیا این نحوه برگزاری مرسوم نیست.

وی با بیان اینکه هیئت‌های بازرسی، نظارت و اجرایی انتخابات نیز از خود مردم هستند، گفت: ظرفیت قانون اسلامی از همان ابتدا بر پایه نظر و گفتمان مردم بوده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان بر لزوم برگزاری انتخاباتی سالم تاکید کرد و گفت: اقدامات خوبی در ستاد انتخابات استان انجام شده و سعی داریم با حضور پرشور مردم برگزار شود.

رضایی اذعان کرد: هجمه‌های زیاد دشمنان و بدخواهان برای جلوگیری از حضور مردم در انتخابات همیشه وجود داشته و خواهد داشت بنابراین ترغیب جامعه برای مشارکت در انتخابات ضرورت دارد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات، از بخشداران خواست برای برگزاری چنین انتخاباتی اهتمام جدی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان حاکمیت باید در برگزاری انتخابات اهتمام ویژه داشته باشیم و تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌ها باید جامعه هدف و مخاطبین خود را برای مشارکت گسترده در انتخابات ترغیب کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان مسوول مستقیم برگزاری انتخابات در شهرستان‌ها را بخشداران اعلام کرد و گفت: سلامت و تامین امنیت انتخابات هم بر عهده بخشداران است.

رضایی بر نحوه درست برگزاری انتخابات تاکید داشت و افزود: در صورت ایجاد هرگونه خلل در برگزاری انتخابات هیچگونه هیچ عذر و بهانه‌ای از بخشداران پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال در انتخابات شناسنامه برای رای‌گیری ملاک نیست، عنوان کرد: انتخابات امسال آنلاین بوده و برخلاف این را نمی‌پذیریم لذا بخشداران نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها برای آنلاین بودن تمام مکان‌های اخذ رای اقدام کنند.

مدیرکل حراست استانداری نیز در این جلسه گفت: بخشداران در سنگر اصلی انتخابات هستند، چون مستقیما با مردم در تماس هستند قطعا تاثیر گذار هستند.

علی‌اصغر مردانی با اشاره به اینکه رفتار و کردار بخشداران در مشارکت مردم و سلامت و امنیت انتخابات و انتخاب کاندیدا تاثیرگذار است، افزود: قانونا بخشداران حق دخالت و حمایت از کاندیدای خاصی ندارند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار