کد خبر: ۱۱۴۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ 02 January 2024

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در تشریح دستاوردهای نشست اخیر استانداران سراسر کشور با رئیس جمهور، اظهار داشت: جللسه به نمایندگی از مردم شریف استان در زمینه تولید و همچنین توجه بیش از پیش به بازار فروش برنج، لزوم ممنوعیت و یا مدیریت برنج وارداتی به عنوان مطالبه جدی کشاورزان مازندرانی، مباحثی به آیت الله رئیسی گفته شد.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اهمیت این موضوع رئیس جمهور دستور داد که در تامین برنج مورد نیاز کشور از تولیدات داخلی استفاده شود و در صورت نیاز و ضرورت واردات این محصول صورت گیرد.

 استاندار مازندران اضافه کرد: در این جلسه همچنین آیت الله رئیسی به معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی دستور داد تا در کمترین زمان ممکن مشکلات برنجکاران استان‌های شمالی تعیین تکلیف و رفع شود.

همچنین در این جلسه محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی به بازار برنج ارائه کرد و گفت: بر اساس ابلاغیه دولت تا زمانی که نیاز کشور به این محصول در داخل تامین می‌شود، واردات این محصول حتی به کمترین میزان ممنوع خواهد بود و در موارد ضروری نیز ابتدا باید محصولات برنجکاران داخلی خریداری شود و پس از آن برای واردات اقدام شود.

بررسی مشکلات برنجکاران مازندرانی روی میز رئیس جمهور

با توجه به مشکلات پیش آمده در بازار فروش برنج شالیکاران شمال کشور در ۲ سال اخیر، به باور کارشناسان نگاه حمایتی رئیس جمهور به محصول برنج شمال کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم نمایان بود و اقداماتی که در این حوزه انجام شده است توانسته تا حدودی بخشی از دغدغه و مشکلات برنجکاران را برطرف کند.

طرح حمایتی خرید توافقی برنج در مازندران را می توان به عنوان از جمله دیدگاه مثبت دولت سیزدهم در رونق بخشیدن به کسب و کار شالیکاران استان های شمالی به ویژه مازندران دانست به طوریکه براساس این طرح خرید توافقی برنج های پرمحصول پس از هماهنگی و انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با شالیکوبی داران و تشکل های صنفی معرفی شده از سوی اتحادیه شرکتهای تعاونی شالیکوبی داران و مشارکت اتحادیه تعاونی روستایی استان در سطح شهرستان های گلوگاه تا نور انجام شد.

همچنین در اوج زمان برداشت و عرضه برنج به بازار وزیر جهاد کشاورزی برای خرید برنج مازاد شالیکاران شمال دستور داد و طی اطلاعیه ای به شرکت بازرگانی دولتی برای خرید برنج مازاد تولیدی ارقام پرمحصول از کشاورزان مازندرانی اقداماتی انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار