مدیرکل گمرک یزد از رشد ارزش کالاهای صادراتی این گمرک در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ 02 January 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدحسین سلمانی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در نه ماهه امسال، گفت: در نه ماهه سال جاری بیش از 2 میلیون و 381 هزار و 511 تن کالا به ارزش 384 میلیون و 415 هزار و 626 دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 6 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 6 درصد افزایش را نشان می دهد.
مدیرکل گمرک استان یزد تعداد کشور هدف صادراتی در این مدت را 54 کشور ذکر کرد و افزود: کالاهای صادراتی یزد در این مدت اکثرا به کشورهای همسایه شامل عراق ، امارات متحده عربی ، پاکستان ، افغانستان، عمان و ترکیه ارسال شده است.
وی کاشی و سرامیک ، هیدروکربن های سبک ، اکسیدهای مولیبدن ، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی ، نایلون و نایلکس را عمده ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت ذکر کرد.
سلمانی همچنین میزان واردات گمرک استان در این مدت را 92 هزار و 686 تن کالا به ارزش 218 میلیون و 906 هزار و 483دلار عنوان کرد که از نظر وزن 6 درصد کاهش و از حیث ارزش 9 درصد افزایش داشته است.
وی تعداد کشورهای هدف وارداتی گمرک یزد در این مدت را 33 کشور عنوان کرد و افزود: مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید عمده ترین کالاهای وارداتی استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار