امام جمعه سربیشه گفت: اگر حاج قاسم سلیمانی محبوب دلها و صاحب مکتب شد چون محور زندگی او تاسی به حضرت زهرا(س) بود.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 02 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سید حسین کاظمی، امام جمعه سربیشه امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در اذان و اقامه نماز ما مسلمانان بویژه شیعیان بخشی به نام (حی علی خیر العمل) آمده است.

وی ادامه داد: از امام صادق (ع) پرسیدند بهترین عمل چیست که ایشان فرمودند: بهترین عمل نیکی و عمل به فرمایشات حضرت فاطمه و اهل بیت (ع) است.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه حکومت‌های فاسد دوران امامت ائمه و برخی از فرقه‌ها فراز (حی علی خیر العمل) را از اذان و اقامه برداشتند، تصریح کرد: این نشان از دشمنی آنان با ولایت و امامت بود.

کاظمی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) حلقه نوبت و محور ولایت است، تصریح کرد: پیاده‌سازی و الگوبرداری از منش و سیره زندگی حضرت فاطمه (س) و اهل بیت (ع) سبب زندگی سعادتمند دنیا و آخرت ما خواهد شد.

وی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی ارادت خاصی به اهل بیت (ع) بویژه حضرت صدیقه طاهره (س) داشت، افزود: اگر حاج قاسم محبوب دل‌ها بود و شد و صاحب مکتب شد، چون محور زندگی او حضرت زهرا (س) بود.

امام جمعه سربیشه بیان داشت: برای رسیدن به آرامش می‌بایست از سیره حضرت زهرا (س) را به طور عملی سرلوحه امورات و زندگی خود قرار دهیم.

لزوم تبیین خدمات نظام و دولت برای ایجاد امید در جامعه

محمدرضا لکزائی، فرماندار سربیشه هم در این جلسه با اشاره به در پیش بودن ایام نکوداشت روز شهرستان و ایام‌الله دهه فجر اظهارداشت: با برنامه‌ریزی، اجرای برنامه‌های مختلف، افتتاح طرح‌های عمرانی و فرهنگی و تبیین خدمات نظام و دولت در شهرستان می‌بایست زمینه‌های ایجاد امید و امیدآفرینی را در سطح جامعه فراهم آوریم.

وی ادامه داد: این امیدآفرینی در نهایت منتج به مشارکت حداکثری مردم در عرصه و صحنه انتخابات خواهد شد.

فرماندار سربیشه به طرح‌های شاخص و ابرپروژه‌های در حال اجرا طی دولت سیزدهم در شرق کشور، استان و شهرستان اشاره کرد و گفت: دولت مردمی با جدید پای به عرصه میدان و خدمت گذاشته و طرح راه‌آهن را به طور جدی در دست احداث دارد.

لکزائی افزود: پروژه راه آهن شرق کشور قطعه ۱۳ و ۱۴ آن در شهرستان سربیشه و یک ایستگاه نیز برای این شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی از پروژه انتقال آب از دریا و خط لوله گاز دشتک به عنوان دیگر ابرپروژه‌های در دست اجرا توسط دولت سیزدهم اشاره کرد که باید این اقدامات کلان و شاخص برای مردم جهت امیدآفرینی بازگو و تبیین شود.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه طی این هفته سفر سخنگوی وزیر امور خارجه را به خراسان جنوبی داشتیم، گفت: دولت سیزدهم دیپلماسی قوی را از ابتدای کار در تمامی زمینه‌ها با کشور‌های مختلف با محوریت قرار دادن معیار‌ها و خطی مشی تعیین شده از سوی رهبری معظم انقلاب، به کار گرفته است.

لکزائی عزت، مصلحت و حکمت را مهم‌ترین معیار‌های سیاست خارجی و دیپلماسی دانست و بیان داشت: دولت آیت‌الله رئیسی از بدو خدمت تا کنون بر اساس این شاخص‌ها با کشور‌های مختلف دنیا در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، فرهنگی و ... ارتباط برقرار کرده است.

وی یادآور شد:، اما این شاخص‌ها و معیار‌ها در دولت قبل به طور کلی زیر سوال رفت و طی ۸ سال دولت قبل هیچ عایدی برای کشور و مردم به همراه نداشت.

ارائه خدمت کاروان نورآوران سلامت در سربیشه

فرماندار سربیشه در با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها اظهار داشت: اخلاق نیکو، اخلاص، ولایت‌مداری محض، عمل و مرد میدان از حاج قاسم یک شخصیت ملی و بین‌المللی ساخت.

لکزائی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی در حرف و عمل محب اهل بیت (ع) بویژه حضرت زهرا (س) بود و جای دارد برای آرامش و سعادت در زندگی دنیا و آخرتمان از این منش و سیره این شهید والامقام تبعیت و الگوبرداری داشته باشیم.

فرماندار سربیشه در ادامه اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرای شهرستان خدمات و اقدامات نظام و دولت را برای مردم بازگو و تبیین کنند تا این مهم سبب نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه شود.

لکزائی با بیان اینکه امسال با پای کارآمدن تمامی مدیران اجرایی شهرستان و تامین زیرساخت‌ها کاروان نور آوران سلامت در روستای سلم آباد مستقر و ارائه خدمت داشتند، افزود: تیم مجربی از پزشکان کشور در این طرح به شهرستان آمده و خدمات ارزنده‌ای را به مردم شهرستان ارائه دادند.

وی از ارائه خدمت پزشکی به حدود ۶ هزار نفر از مردم شهرستان توسط کاروان نورآوران سلامت خبر داد.

مقام عالی دولت در شهرستان به موضوع مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: معیار‌های انتخابات از طرف مقام معظم رهبری برای مجریان برگزاری انتخابات و مردم نیز بیان و تبیین شده است و مجموعه اداری و مدیران با تمام توان درصدد برگزاری انتخابات ایمن توان با سلامت هستند و همه ما برابر فرمایش معظم له وظیفه داریم مردم را به حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کنیم.

در ادامه این مراسم از زحمات حامد خزاعی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و قدرت‌االه پورسلطانی سرپرست سابق معاونت امور عمرانی فرمانداری سربیشه تقدیر و مهدی خسروی بیژائم به عنوان سرپرست جدید معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان معرفی و منصوب شد.

همچنین در این جلسه از مدیرانی که در تامین زیرساخت‌های لازم برای استقرار کاروان نورآوران سلامت در روستای سلم‌آباد شهرستان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار