معاون پیشگیری از جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته ۳۶۰ هزار پرونده وارد مراجع قضایی استان شد که رسیدگی به آن‌ها هزینه‌ زیادی برای دولت داشت.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 02 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سید محمد موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت پیشگیری از جرم، گفت: با کمترین هزینه‌ها می‌توان جرائم و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد تا هم هزینه کمتری متوجه دولت شود و هم جوانان و نوجوانان در معرض آسیب‌های کمتری قرار بگیرند.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته، ۳۶۰ هزار پرونده وارد مراجع قضایی استان شد که برای دولت هزینه بسیاری را به دنبال داشت، اگر بتوان با راه‌حل‌های دقیق و صحیح از وقوع جرائم پیشگیری کرد، هزینه‌های مربوطه را می‌توان در امور فرهنگی، اقتصادی و زیربنایی و در راستای توسعه استان استفاده کرد.

وی با اشاره به وظیفه رسانه‌ها در ترویج فرهنگ پیشگیری از جرم، افزود: رسانه‌ها می‌توانند نکات پیشگیری از جرم را به اطلاع مردم برسانند مثلا با توجه به عدم بهره‌گیری زوجین از اطلاعات کافی در هنگام ازدواج، از بین هر چهار ازدواج، یک طلاق ثبت می‌شود.

موسوی اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه «مسیر» در چهارمحال و بختیاری تمامی مشاوره‌های خانواده و هزینه‌های مربوط به این کار، در این سامانه ثبت می‌شود و هیچ دخالت شخصی وجود ندارد.

چهارمحال و بختیاری پیشرو در صلح و سازش پرونده‌های خانواده

معاون پیشگیری از جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این استان سه سال متوالی در صلح و سازش پرونده‌های خانواده در کشور پیشرو بوده است.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه «پنجره واحد زمین» ۵۰ درصد تخلفات مربوط به زمین‌خواری حذف می‌شود، زیرا هرگونه زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی به صورت ماهواره‌ای عکس‌برداری و برای نهاد‌های مربوطه ارسال می‌شود.

موسوی اظهار داشت: امسال با تدوین طرح جامع جایگزین حبس، مجازات ۶۰ مجرم در قالب کار اجتماعی انجام شده است.

در انتقال ارزش‌ها به نوجوانان و جوانان موفق عمل نشده است

وی گفت: تا کنون در بحث انتقال ارزش‌ها به نوجوانان و جوانان موفق عمل نشده است، لذا مجموعه معاونت پیشگیری از جرم این استان، دوره‌های آموزشی تکنیک‌های انتقال ارزش‌ها مخصوص مدیران مدارس و مربیان طرح امین و آمرین به معروف را برگزار کرده است.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدوین طرح جامع کاهش تصادفات در استان، افزود: ۵۰ درصد فوتی‌ها مربوط به تصادفاتی است که رانندگان در آن با نقاط حادثه‌خیز آشنایی نداشته‌اند در طرح کاهش تصادفات، به آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و مرتفع کردن آن‌ها و ابطال گواهینامه رانندگان پرخطر توجه شده است.

بیشترین آمار سرقت مربوط به منازل است

وی با اشاره به راهکار‌های جلوگیری از سرقت منازل، تصریح کرد: بیشترین آمار سرقت، مربوط به اشیای قیمتی افراد و یا سرقت فیلم‌های شخصی آنان است که پیشنهاد می‌شود از گاوصندوق‌های هوشمند و یا از صندوق امانات بانک‌ها استفاده شود.

موسوی اضافه کرد: ۸۰ درصد خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌های استان تا پایان سال به کمک نیروی انتظامی و ستاد اجرایی فرمان امام تعیین تکلیف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار