کد خبر: ۱۱۴۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 02 January 2024

اختصاصی هما خوزستان

میثم حلالی نصب

برای بیان عظمتش در لغت باید به دنبال الفاظ بزرگ گشت شأنش چنان عظیم است که با صحبت‌های عامیانه و محاوره نمی‌توان بیان کرد قداست دارد قابل ستایش است در لفظ و لغت آن مادر می‌گویند زنی با ویژگی‌های خارق‌العاده.

برای تعبیر اولین و آخرین و حتی معنای خود عشق می‌توان مادر را مثال زد او که همچون دانه‌های سفید برف زلال و همچون آبی آسمان صاف و بخشنده است او در خانه و کاشانه تمام تلاش خود را برای حفظ سلامتی و ایمنی اعضای خانه به کار می‌گیرد خستگی ناپذیر است و دوش او همچون کوهی محکم برای کشیدن آلام عزیزان خود است.

این واژه مقدس بر بال پروانه‌ها نوشته شده است چرا که به دور شمع‌ها که همان ثمره های زندگی هستند می چرخند در عصر کنونی و زندگی ماشینی و دیجیتالی که فضای مجازی فرصت حضور در کنار این فرشتگان سبک بال را از همه گرفته است شنیدن صدای خنده آنها غم‌ها را به خنده وا می‌دارد.

آنان از بدو تولد فرزندان تا زمانی که نفس می‌کشند تمام هم و غمشان سلامتی و نشاط فرزندان است گویی که خود اصلاً در این دنیا وجود ندارند و دایره خوشبختی‌شان حول محور اعضای خانواده‌شان است.

بی‌رحمی تمام است که در دنیایی با مشکلات متعدد و پستی بلندی‌های فراوان دل این عزیزان از فرزندان گرفته شود مبادا که غبار غم بر چهره آنها نشیند چهره‌ای که نگریستن به آن از سوی پروردگار لایزال عبادت قلمداد می‌شود.

این ستون‌های خستگی ناپذیر را تا زمانی که حیات دارند و نفس می‌کشند باید خدمت کرد چرا که پس از از دست دادن آنها غمی عظیم و فراغی بزرگ همه را فرا می‌گیرد و آن زمان است که این گوهر نایاب نبودش همچون طوفانی سهمگین احساس می‌شود

باشد که به لطف پروردگار مهربان همه مادران ایران زمین در سلامت و نشاط عمر با برکت داشته و همواره نور مهربانی‌شان و الطاف پرمهرشان در خانه‌ها جاری و ساری باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار