شهردار اهواز گفت: هیچ انگیزه سیاسی برای خود در اهواز متصور نیستم و تنها هدفم خدمت به مردم است.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ 02 January 2024

تابناک خوزستان: رضا امینی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: شهر اهواز به لحاظ زیرساختی در شرایط سختی قرار داشته و برای حل مشکلات این شهر نیاز به اتحاد و همدلی است.

وی افزود: بر اساس قانون اختیاراتی برای شهردار در نظر گرفته شده و باید بر مبنای سیاست‌های تعیین شده از سوی شورا فعالیت خود را انجام دهد.

امینی اظهار کرد: اختلاف نظر در کار جمعی، طبیعی است اما نباید منافع و حقوق مردم فراموش شود.

شهردار اهواز با اشاره به اختلافات بین شورا و شهرداری در ادوار گذشته گفت: خوشبختانه در این دوره تمام تلاش شورا بر مبنای وحدت و همدلی بوده و هدف آنها خدمت به مردم است.

وی ریشه تمام مسائل و حواشی اخیر را در بیرون از شورا دانست و بیان کرد: جزو معدود شهردارانی هستم که رزومه‌ای به کسی نداده و برای تصدی پست در شهرداری، از من دعوت شد.

امینی در خصوص شرایط سکونت فرزندان و احراز مدرک تحصیلی خود که مورد توجه اعضای شورا قرار گرفته است گفت: ۲۸ ماه از زمان فعالیت من در شهرداری می‌گذرد؛ در ابتدای حضورم در اهواز صراحتا اعلام کردم که امکان اسکان فرزاندنم در اهواز میسر نیست

شهردار اهواز ادامه داد: چون که فرزند اولم ازدواج کرده و ۲ فرزند دیگرم در حال تحصیل در دانشگاه بوده و امکان انتقالی یا مهمان شدن آنها وجود ندارد؛ این موضوع به وزارت کشور ابلاغ شد که در پاسخ مشخص شد حضور فرزندانم در اهواز الزامی نیست.

شورا با چشم باز و اطلاع کامل از شرایط، به من رای اعتماد داد

وی افزود: در آن زمان شورا با چشم باز و اطلاع کامل از این موضوع، به من رای اعتماد داد اما اکنون بعد از ۲ سال و چند ماه شرایط را به گونه دیگری مطرح می شود.

امینی گفت: موضوع اسکان خانواده ام یک مسئله بی ارزشی است که به ناحق به آن می پردازند. قطعا اگر سرعت قطار خدمت در شهرداری کندتر شود ضرر و زیان آن نصیب مردم می‌شود.

شهردار اهواز با بیان اینکه اهواز با کوهی از مشکلات مواجه است اظهار کرد: حساسیت‌هایی که امروز ایجاد شده، ریشه در بیرون شورا دارد به گونه ای که در صورت برآورده نشدن انتظارات، مسائل دیگری مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه عموم‌ مشکلات در شوراها به مسائل انتصابات مربوط می شود و در اهواز این موضوع پر رنگ تر است اما صراحتا اعلام می‌کنم به هیچ عنوان اجازه ورود مستقیم در انتصابات را نخواهم داد.

امینی اضافه کرد: محکم پای کار بوده و تابع قانون هستم و تحت هیچ شرایطی زیر بار فشار نخواهم رفت.

شهردار اهواز ابراز امیدواری کرد: تعامل مجدد بین شهرداری و شورا شکل بگیرد چرا که این موضوع به سود شهر و مدیریت شهری است.

دوست داشتم به کم‌کاری و فساد متهم شوم

وی افزود: دوست داشتم به مسائلی همچون کم‌کاری، فساد و چالش‌های شهری متهم می‌شدم نه اینکه بعد از ۲۸ ماه، اکنون در مورد اسکان و مدرک تحصیلی بنده صحبت کنند.

شهردار اهواز در خصوص طرح بررسی سوابق اجرایی شهردار در صحن علنی شورای شهر بیان کرد: سوابق اجرایی من توسط اعضا تایید و آنها به من رای اعتماد دادند اما اکنون پس از ۲ سال موضوع دیگری مطرح می‌شود!

وی ادامه داد: باید به کمک‌ رسانه‌ها حد مرز مقابله و رقابت بین شهرداری و شورا مشخص شود همچنین جایی که منافع مردم در خطر است نباید اقدام به گروکِشی کرد. در حال حاضر ۵۰ لایحه در شورا باقی مانده که ضرر و زیان آن قابل تامل است.

امینی اضافه کرد: لایحه تعیین بودجه سال آینده و برنامه "چشم‌انداز اهواز تا ۱۴۰۵" همچنان در شورا بلاتکلیف مانده است همچنین تقاضا داشتیم به دلیل حجم کاری، اختیارات شهردار همچون دیگر کلان‌شهرهای کشور افزایش پیدا کند اما سقف اختیارات ۲۰۰ میلیارد ریال مصوب شد.

پیمانکار سالاری در اهواز به یک فرهنگ تبدیل شده است

شهردار اهواز گفت: متاسفانه در گذشته امپراطوری پیمانکاری در اهواز برقرار بوده و پیمانکار سالاری در اهواز به یک فرهنگ تبدیل شده است همچنین رانت و ارتباط برای ورود پیمانکاران به شدت وجود دارد که مخالف این موضوع بوده و در تقسیم اعتبارات شهرداری بین پیمانکاران توازن برقرار کرده‌ایم.

وی بیان کرد: چرا پیمانکاران سالم به سمت شهرداری نمی‌آیند؟ چون در حین کار، فرد دیگری سفارش می‌شود به عنوان مثال با پیمانکار خدمات شهری منطقه ۶ به علت همین موضوع درگیر شدیم.

امینی ادامه داد: به فضل و کرم الهی در جایگاه خود ماندگار بوده و استعفا نخواهم داد اگرچه به فضای تعامل خوش‌بین هستم.

وی در پایان توضیح داد: تا جایی که خداوند اراده داشته باشد و شورا بخواهد برابر چارچوب‌های قانونی فعالیت کرده و تلاش می‌کنیم که در قطار حرکتی شهر، خدشه‌ای وارد نشود اما تصور می‌کنم مسیر شورا خوب نبوده و در این راه موفق نخواهند بود.

بر اساس این گزارش سومین جلسه برکناری شهردار اهواز امروز در صحن علنی شورا برگزار و به دلیل غیبت برخی از اعضا مجددا لغو شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار