مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: در سال جاری تاکنون ۱۸ هزارو ۲۰۴ فقره پرونده تسهیلات ازدواج در استان گلستان پرداخت شده‌است.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ 01 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، آزاده رجبی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع گرامیداشت هفته زن اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۷۹ مورد ازدواج ثبت شده‌است.

وی ادامه داد: پیگیری تسهیلات ازدواج در حیطه اداره ورزش و جوانان است، اما در حوزه امور زنان و خانواده نیز پیگیر پرداخت این تسهیلات هستیم و با پیگیری‌های انجام شده تاکنون ۱۸ هزارو ۲۰۴ فقره پرونده تسهیلات ازدواج به زوج و زوجه پرداخت شده‌است.

رجبی تصریح کرد: با پرداخت این تعداد از پرونده‌های ارسالی به بانک، حدود ۹۲ درصد از متقاضیان تسهیلات ازدواج، این تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون اختصاص ۵۲ واحد خوابگاه برای دانشجویان متاهل در دانشگاه منابع طبیعی به مرحله نهایی رسیده و ایجاد خوابگاه دانشجویان متاهل در دانشگاه گلستان و دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در حال پیگیری است.

وی در حوزه تسهیل‌گری ازدواج با راه‌اندازی مراکز ازدواج ادامه داد: در گذشته بزرگان و واسطه‌هایی برای آشنایی زوجین و خانواده‌های آن‌ها در راستای ازدواج جوانان وجود داشت که متاسفانه امروزه این واسطه‌گری کمرنگ شده و در راستای کاهش سن ازدواج و ایجاد زمینه لازم چهار مرکز همسریابی و ازدواج جوانان در استان فعال شده که سه مرکز در مرکز استان و دیگری در شهرستان بندرترکمن دایر شده است.

رجبی با اشاره به رشد ۴.۶ درصدی میزان ولادت‌ها در گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۳ هزار و ۱۲۱ مورد ازدواج در گلستان به ثبت رسیده که از رشد ۴.۶ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است و میزان پرداخت تسهیلات فرزندآوری در این حوزه در این مدت ۱۲ هزار و ۴۵۷ فقره است.

*ارائه خدمات بیمه‌ای در مراکز درمان ناباوری گلستان

وی با بیان اینکه در سال گذشته مرکز ناباروری گلستان تکمیل و تجهیز شد، بیان کرد: علاوه بر تکمیل و تجهیز این مرکز، مرکز ناباروری سطح دو نیز در گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان ابراز کرد: امسال تعداد ۱۵۱ فقره پرونده که به مرکز ناباروری برای درمان مراجعه کرده بودند از خدمات بیمه‌ای استفاده کردند که در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی تا حدود ۷۰ درصد از هزینه‌های درمان توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی گفت: در راستای افزایش جمعیت و حمایت از جوانی جمعیت، از تعداد ۲۵۹ مورد مادرانی که قصد سقط جنین داشتند با ارائه مشاوره توانستیم از ۲۳۲ مورد سقط یعنی حدود ۸۹.۵ درصد جلوگیری کنیم و این مادران فرزندان سالم خود را بدنیا بیاورند.

رجبی با تبریک هفته زن و گرامیداشت روز مادر یادآور شد: دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان گلستان همزمان با سراسر کشور در روز چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار می‌شود.


اجرای ۲۵۴۴ برنامه در هفته زن در گلستان

وی افزود: در طول هفته ۲ هزار و ۵۴۴ برنامه متعدد شامل، ۱۷۱ همایش، ۱۸۷ نشست، ۲۹۳ مراسم تقدیر و تجلیل، اجرای مسابقه، توزیع بسته‌های فرهنگی، نمایشگاه و دیگر برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در این هفته از ۹۹۵ مادر شهید تجلیل می‌شود و زنان تاثیرگذار استان فرصت دارند تا با وارد شدن به سامانه «بانوی ایرانی دات آی آر»، در هشت کارگروه فرهنگ و هنر، ورزش، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علمی و پژوهشی، فناوری، سیاست‌گذاری و حکمرانی، تعلیم و تربیت و گفتمان‌سازی و رسانه با در نظر گرفتن سه شاخص عظمت زنانگی، عطوفت مادری و شکوه همسری ثبت‌نام کرده و پس از سه مرحله ارزیابی توسط داوران ستاد ملی به عنوان زنان تاثیرگذار گلستان انتخاب شوند.

وی ادامه داد: این کنگره آغازی برای شناسایی و معرفی بانوان تاثیرگذار استان است و هدف داریم تا با مردم استان با این قشر الگوساز جامعه آشنا شوند و در سال‌های آینده، زنان تاثیرگذار بیشتری شناسایی و معرفی شوند.

رجبی ابرازکرد: در سال گذشته برای نخستین بار در کشور، اولین کنگره زنان تاثیرگذار در استان گلستان برگزار شد و گلستان اولین استانی بود که کتاب «زنان تاثیرگذار استان گلستان» با معرفی ۱۴۰ زن تاثیرگذار در موضوعات مختلف را تدوین کرد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار