رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: کارشناسان در حال تدوین طرح ایمنی بازار زنجان هستند که بسیار هم وقت‌گیر بوده و موفقیت آن نیازمند همکاری است.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 01 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، مجید امیرفضلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تاکید بر مهم بودن وقوع هر نوع حادثه‌ای ولو کوچک در بازار اظهار کرد: اطفای حریق در بازار به دلایل مختلف از جمله امکان سرایت بالا با توجه به ویژگی‌های خاص آن سختی‌های خاص خود را دارد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تاکید بر پایین بودن ایمنی مغازه‌ها در بازار زنجان افزود: سیم‌کشی این بازار با توجه به قدیمی بودن مشکلاتی دارد، که کمتر کسی هم به آن توجه می‌کند، ضمن اینکه گاز هم همواره از موارد خطرساز محسوب می‌شود.
وی از اخطار ایمنی به بیش از یک هزار و ۱۰۰ مغازه در بازار توسط کارشناسان آتش‌نشانی خبر داد و تصریح کرد: آتش‌نشانی در کنار هشدار‌های ارائه شده، با شرکت‌های برق و هیأت امنای بازار هم مکاتباتی انجام داده تا نسبت به ایمن‌سازی اماکن ناایمن اقداماتی انجام شود.
امیرفضلی تاکید کرد: دپوی برخی از اقلام در مغازه‌ها و انبار‌های بازار که اطلاعات کافی هم در مورد آن وجود ندارد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: ایمنی سازی کلی بازار زنجان نیاز به همکاری همه ارگان‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت گاز، شهرداری، میراث فرهنگی ... دارد.
وی با تاکید بر بازدید میدانی کارشناسان از بازار زنجان افزود: کارشناسان در حال تدوین طرح ایمنی بازار زنجان هستند که بسیار هم وقت‌گیر بوده است که موفقیت آن نیازمند همکاری است به طور مثال، آتش‌نشانی قادر به ارائه کوچک‌ترین خدمات در میدان رنگرز‌ها نیست و در واقع مرکز کور است که هیج تجهیزاتی را نمی‌توان در آنجا به کار گرفت.
امیرفضلی با تاکید بر اینکه بازار زنجان یکی از تابو‌های شهر زنجان به لحاظ موارد ایمنی محسوب می‌شود، ادامه داد: اطفای حریق ساختمان ۲۰ طبقه از بازار زنجان آسان‌تر است، ولی با انجام اقداماتی، می‌توان ایمنی را در همین بازار ارتقا داد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار