دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت و خانواده‌های آنان با شرکت ۲۱۱ نفر و شعار «قرآن کتاب وحدت» در سنندج آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 31 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور پیش از ظهر امروز در افتتاحیه مرحله استانی دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب وروحانیون اهل سنت در سنندج اظهار کرد: براساس آمار در نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه اهل طلاب و روحانیون اهل سنت ۱۶۳ نفر شرکت داشتند که این آمار با استقبال خوب متقاضیان در دهمین دوره به ۲۱۱ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه «قرآن کتاب وحدت» شعار دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب وروحانیون اهل سنت است، گفت: این دوره مسابقات با محور بزرگداشت شهدای غزه و مقاومت برگزار می‌شود و مرحله کشوری آن اوایل اسفند در بندرعباس برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، همزمان با دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت، سومین دوره مسابقات قرآنی طا‌ها نیز در حال برگزاری است.

عسکری با بیان اینکه ۲ دوره قبلی مسابقات قرآنی طا‌ها به دلیل شیوع کرونا بصورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب وروحانیون اهل سنت در قالب پنج گروه طلاب برادر، روحانیون برادر، طلاب خواهر، همسران و فرزندان روحانیون برگزار می‌شود.

به گفته وی، ۵۲ روحانی برادر، ۵۴ طلبه برادر،۷۴ طلبه خواهر، ۱۱ همسر و ۱۸ نفر از فرزندان روحانیون اهل سنت در دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب وروحانیون اهل سنت کردستان شرکت دارند و در رشته‌های حفظ یک، ۱۰ و ۳۰ جزء، قرائت، ترتیل، تحقیق، تواشیح و مولودی، حفظ، ترجمه و مفاهیم و نقاشی آموزه‌های قرآنی به رقابت می‌پردازند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه از قرآن به عنوان کتاب وحدت نام برد و گفت: این کتاب آسمانی و معجزه رسول مکرم اسلام ویژگی‌هایی دارد که اعجاز آن در آیات متعدد آمده است.

عسکری تصریح کرد: وحدت رمز پیروزی جامعه اسلامی است و تعالی بشریت به ویژه مسلمانان در گرو توجه به این اصل مهم و اساسی است و اگر به این توصیه مهم قرآنی عمل شود، پیشرفت همه جانبه حاصل خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با عنوان اینکه زندگی در پرتو وحدت اسلامی نیازمند دستورات و برنامه‌های پویا و به روز است، گفت: با تامل در آیات قرآن کریم می‌توان بهترین و سعادتمندانه‌ترین برنامه‌ها را تدوین کرد.

عسکری در ادامه به شرایط امروز مسلمانان در غزه و مقاومت آنان در برابر اسرائیل گریزی زد و افزود: اگر امروز در سطح جهان جبهه مقاومت شکل گرفته و مردم بی‌گناه فلسطین و غزه بیش از ۸۰ روز است در مقابل اسرائیل و استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند و حاضر به تسلیم نشده‌اند به واسطه عمل به تعالیم اسلامی و اعتقادات دینی است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار