مدیرکل گمرک استان کرمانشاه از افزایش ۱۲ درصدی ارزش و رشد هشت درصدی وزن کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ 31 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده، اظهار کرد: در نه ماهه سال جاری ٢ میلیارد و ۲۶۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۹۶ دلار کالا به وزن پنج میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۲۱ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۲ درصد و از حیث وزن رشدی هشت درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و دیگر اقلام است.


واردات ۷۶ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات کرمانشاه به داخل کشور


وی در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار نه ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در ۹ ماهه سپری شده از امسال در مجموع ۷۶ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۲۳۰ دلار کالا به وزن یازده هزار و ۳۷۴ تن از طریق گمرکات کرمانشاه، شوشمی، شیخ صله و پرویزخان وارد کشور شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش چهار درصد و از حیث وزن ۲ درصد کاهش داشته است.

عباس زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و دیگر اقلام عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار