رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از برگزاری عزاداری متحد در تاسوعا و اربعین حسینی در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 19 October 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:مظفر مختاری ظهر دوشنبه در نشست خبری برگزاری مراسمات عزاداری در فارس، گفت: مانند سالهای گذشته در روز تاسوعا و اربعین حسینی مراسم عزاداری متحد تمامی هیئت های استان فارس در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: به طور حتم در تاسوعا و اربعین سال جاری شاهد حضور گسترده تری از عزاداران حسینی در حرم مطهر خواهیم بود.

مختاری با اشاره به اینکه در حاضر ۵۰۴ خیمه در شیراز برپاشده است، گفت: در کل استان فارس ۷۰۰ هیئت عزاداری فعالیت می کنند که ۵۲۵ هیئت دارای اساسنامه هستند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس ادامه داد: ۱۲۰ هیئت مذهبی بانوان نیز فعال هستند.

مختاری ادامه داد: خوشبختانه با برنامه ریزی های منسجم انجام شده شاهد یک نظم و انضباط بسیار مناسب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در استان فارس هستیم.

وی در خصوص نظارت بر پخت نذری نیز تاکید کرد: با توجه به مباحث مختلف موجود، ۱۳ اکیپ سرکشی و نظارت بر پخت نذری فعالیت خود را از روز اول محرم آغاز کرده اند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاسیه پیرغلامان در شیراز نیز گفت: متاسفانه شایعات مختلفی در خصوص هزینه کرد این مراسم پخش شده در حالیکه این اجلاسیه بزرگ با کمترین هزینه های ممکن برگزار شد.

مختاری تاکید کرد: کل هزینه های این اجلاسیه کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان بود که بیش از ۳۵۰ میلیون تومان آن بابت هزینه های حمل و نقل پیرغلامان در درب منازل تا محل برگزاری اجلاسیه بوده که این موضوع در دستورکار اجلاسیه در تمامی کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا استانداری فارس ۲۵۰ میلیون و شهرداری شیراز نیز ۲۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار