فرماندار شهرستان ابهر از تعریض زود هنگام بخشی از محور ابهر به قیدار با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: برای ادامه مسیر هم اعتبار خوبی پیش‌بینی شده که در سفر دوم رییس جمهور قرار است ابلاغ بشود.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 30 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، احمد ذوالقدر از تعریض زودهنگام بخشی از جاده ابهر به قیدار (تعریض از سمت ابهر) با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: این موضوع این هفته به مناقصه گذاشته می‌شود و بعد از آن از ورودی ابهر تا یک کیلومتر بعد از «میمون‌دره» بحث تعریض و دوبانده کردن این محور انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به بخش دوم محور ابهر به قیدار که نیازمند اعتبار سنگینی است، تصریح کرد: دراین‌رابطه جلسات متعددی با نمایندگان رییس جمهور، استاندار و معاونان وی و همکاران راه شهرسازی برگزار شده که برای ادامه مسیر هم اعتبار خوبی پیش‌بینی شده که در سفر دور دوم رییس جمهور قرار است، ابلاغ بشود.

وی با بیان اینکه محور مذکور در حدود ۵۶ کیلومتر است که ۲۴ کیلومتر آن برای حوزه قیدار و مابقی برای ابهر است، گفت: تا اقدامات بلندمدت انجام بشود، برای جلوگیری از تصادفات یک سری اقدامات در کوتاه‌مدت برای این محور مصوب شده است که قرار است همه این مصوبات اجرایی بشود.

ذوالقدر با بیان اینکه طی جلساتی که با مسئولان استانی در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز این محور برگزار و موارد به‌صورت کارشناسی احصا شده است، ادامه داد: در این راستا ۱۲ مصوبه از جمله نصب دوربین، نصب چراغ‌های روشنایی، نصب علایم راهنمایی‌ورانندگی و... در کوتاه مدت برای این محور اجرایی می‌شود.

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به اینکه دوبانده کردن این محور مطالبه به حق مردم استان است، گفت: این جاده تازه تأسیس نیست و سالیان سال است که مردم از آن استفاده می‌کنند و درگذشته باید اقداماتی را انجام می‌شد که متأسفانه انجام نشده، اما در دولت سیزدهم امیدواریم که این محور به طور کامل به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: جاده ابهر به قیدار برای تبدیل‌شدن از فرعی‌به‌اصلی نیاز به مجوز ماده ۲۳ داشت که این محور اخذ شده است که امیدواریم هر چه سریع‌تر با پیگیری‌های که انجام می‌شود این محور به یک جاده استاندار تبدیل شده تا دیگر شاهد حوادث دلخراش در این محور نباشیم.

گفتنی است جاده ابهر به قیدار در طول سال‌جاری تاکنون جان ۲۷ نفر از هم‌وطنانمان را گرفته است که به همین دلیل در بین مردم استان از این جاده به‌عنوان جاده مرگ از آن یاد می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار