مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: برای بیش از ۱۷۵ روستای فاقد نانوایی با جمعیت حدود ۷۹ هزار نفر در سطح استان زنجان، آرد خام روستایی تامین و توزیع انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ 30 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، ولی‌الله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بعدازظهر امروز در حاشیه توزیع آرد به واحد‌های خبازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آرد‌های توزیعی در قالب کیسه‌های ۴۰ کیلویی است، اظهار کرد: آرد نوع یک، نوع دو، نوع شش، صنف و صنعت و آرد خام روستایی از طریق کارخانجات آردسازی سطح استان تأمین و به دست نانوایان و مردم رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۲۲۵ تن آرد خام روستایی تا آخر آذر‌ماه سال جاری توزیع شده است، گفت: برای بیش از ۱۷۵ روستای فاقد نانوایی با جمعیت حدود ۷۹ هزار نفر در سطح استان زنجان، آرد خام روستایی تأمین و توزیع انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۵ هزار و ۴۸۴ تن آرد نوع یک و نوع دو برای تولید نان لواش، بربری، سنگک و تافتون به واحد‌های نانوایی سطح استان زنجان اختصاص‌یافته است.

زمانی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار و ۹۴۷ تن آرد برای مصرف صنف و صنعت تخصیص‌داده‌شده است، بیان کرد: گندم برای مصرف صنف و صنعت با قیمت ۶۹ هزار تومان و گندم واحد‌های خبازی با قیمت‌های ۶۶۵ و ۹۰۰ تومان و برای تولید آرد موردنیاز به کارخانجات آردسازی تحویل داده می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه توزیع آرد نانوایی‌ها از طریق سامانه یکپارچه مدیریت آرد انجام می‌شود، ادامه داد: این سامانه باهدف نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج آرد از شبکه در دو بخش انجام می‌شود، یک بخش نظارت حمل آرد از کارخانه تا نانوایی و بخش دوم سامانه فروش بدون نظارت بر حمل آرد صورت می‌گیرد.

وی گفت: ۱۲۱ هزار و ۶۵۶ تن آرد به واحد‌های خبازی، صنف و صنعت و آرد خام روستایی در سطح استان زنجان در ۹ماهه سال‌جاری تخصیص‌داده‌شده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار