امام جمعه اهواز گفت: دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل بهنگام امت اسلامی در سال ۸۸، بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را در هم شکست و دشمن را ناامید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 29 December 2023

تابناک خوزستان: حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۸ دی‌ماه) با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: داشتن سبک زندگی اسلامی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است و یکی از مباحثی که در سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد، خانواده است.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) افزود: حضرت فاطمه(س) یک شخص و فرد نیست بلکه یک جریان، تفکر و منظومه فکری و نظام تربیتی است و در واقع مکتب فاطمی است و شاخصه این مکتب، جامعیت و تضمین سعادت است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: مکتبی که ادعا می‌کند توانایی خوشبختی انسان‌ها را دارد باید حداقل پنج شاخصه داشته باشد؛ انسان‌سازی، خانواده‌سازی، جامعه‌سازی، نظام‌سازی و تمدن‌سازی شاخصه‌های این مکتب هستند.

موسوی‌فرد بیان کرد: با توجه به اینکه ماموریت همه در دوران غیبت امام زمان(عج)، تربیت یاور و سربازان امام زمان (عج) است بنابراین مهم‌ترین ماموریت خانواده‌ها انسان‌سازی در تراز انقلاب جهانی وجود امام عصر(عج) است. پدران و مادران ما در اوایل انقلاب اسلامی کسانی تربیت کرده بودند که انقلاب این کشور را رقم زدند. این نسل نیز باید جوانانی تربیت کند که در حکومت جهانی وجود امام عصر(عج) نقش ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر لزوم تربیت جسمی، روحی و عقلی فرزندان گفت: خانواده، یک واحد اجتماعی متشکل از زن و مرد است که زمینه‌ساز جامعه‌سازی هستند بنابراین باید تلاش شود انسان‌هایی در این تراز تربیت شود.

وی با تبریک روز زن و روز مادر، عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) دارای مقامی است که رضا و غضب ایشان موجب رضا و غضب خداوند می‌شود و از همه نظر، شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) است و همین کفایت می‌کند که حضرت فاطمه(س) را الگو قرار دهیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره مقام زن گفت: در ارزش‌های انسانی زن و مرد بر یکدیگر ترجیح ندارند و در زمینه‌های معنوی، گاهی زن بر مرد ترجیح دارد و نمونه آن در قرآن کریم آمده است که چند بانو، الگوی زنان و مردان معرفی شده‌اند.

موسوی فرد عنوان کرد: رویکرد تمدن غربی درباره زن، در سودجویی و لذت جویی خلاصه می‌شود. با مقایسه جایگاه زنان قبل و بعد از انقلاب اسلامی می‌بینیم که جایگاه بانوان بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل بهنگام امت اسلامی در سال ۸۸، بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را در هم شکست و دشمن را ناامید کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۹ دی‌ماه ۱۳۸۸ روز تجلی وحدت ملی امت اسلامی است و دیدیم در سال بعد از آن مقام معظم رهبری در جمع مردم اصفهان فرمود که ملت ایران از یک امتحان عبور کرد.

وی افزود: ۹ دی ۸۸ سه ویژگی داشت؛ این حرکت خودجوش، فراگیر و سراسری و در نصف روز انجام شد و مردم به صورت سریع و قاطع از فتنه‌گران و آشوب‌گران داخلی و خارجی اعلام برائت کردند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب تجدید میثاق کردند. همچنین برای حضور مردم از قبل تبلیغ گسترده‌ای انجام نشد و خداوند به این امت الهام کرد که در یک نصف روز بیایند و آن‌هایی را که طمع کرده بودند انقلاب اسلامی را شکست دهند، ناامید کنند و شکست بدهند.

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت آیت‌الله مصباح و شهادت سید رضی موسوی افزود: صهیونیست زخم‌خورده دنبال وارد کردن آسیب به جبهه مقاومت است. سید رضی موسوی سالیان متمادی نقش کلیدی در مقاومت ایفا می‌کرد و دشمن نتوانست وجود او را تحمل کند و در میدان نبرد ناجوانمردانه، این مرد بزرگ را به شهادت رساند.

موسوی‌فرد عنوان کرد: انتقام خون حاج قاسم و سید رضی موسوی، با محو اسرائیل و خروج آمریکا از منطقه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی قرار داریم؛ شهید حاج قاسم سه رکن انسان ولایی را دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در طرح اندیشه اسلامی برای انسان ولایی و ولایت‌مدار این سه رکن اساسی را تعبیر کرده است. ارتباط با ولی و حجت، ارتباط با مردم و جهاد و درگیری با دشمن، شاخصه‌های انسان ولایی هستند که حاج قاسم دارای این شاخصه‌ها بوده است.

وی بیان کرد: غرب آسیا نمایشگاه ناکامی و شکست مفتضحانه آمریکا است که با راهبری مقام معظم رهبری و مدیریت میدانی حاج قاسم بوده است. نقش حیاتی حاج قاسم در خنثی‌سازی نقشه استکبار در غرب آسیا و منطقه در معماری ارتش بین المللی اسلامی، پایان دادن به دولت آمریکاساخته داعش، دفع تهدید داعش از مرزهای نظام مقدس اسلامی، سرعت‌بخشی به سیر تکاملی محور مقاومت، تعمیق و عمق بخشیدن و گسترش جغرافیای مقاومت، تعمیق اخوت بین ملت‌های منطقه و احترام به حاکیمت ملی و تمامیت ارضی کشورها خلاصه می‌شود که محقق شده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به ۵ دی‌ماه سالروز تشکیل حفاظت سپاه از هواپیماهای کشور گفت: عزیزانمان توفیقات خوبی در این زمینه داشته‌اند.

موسوی‌فرد بیان کرد: امروز مشاهده می‌شود برخی از عزیزان که در برخی نقاط در حال تلاش و کار هستند احساس می‌کنند که مسئولانشان باید قدری بیشتر به آن‌ها توجه کنند. سالیات متمادی است که شرکت گروه ملی ایران قدری با مشکل مواجه است و بانک ملی باید این مساله را تعیین تکلیف کند.

وی افزود: مدیریت باید حرف‌های این افراد را بشنود و از سوی دیگر، کارگران نیز باید در چارچوب قانون حرکت کنند که الحمدالله اهل آن هستند. هرگز کار تعطیل نشود و مسئولان نیز باید تلاش کنند این مساله مهم و دغدغه کارگران این شرکت را مورد عنایت قرار دهند.

امام جمعه اهواز گفت: وزارت اقتصاد و دارایی در بخش‌نامه‌ای اجازه خرید و فروش دارو به صورت اینترنتی را صادر کرده است که این کار، مشکلات زیادی در کشور ایجاد می‌کند و مسئولان در کشور و مسئولان غذا و دارو در استان خوزستان به این مساله معترض هستند و باید چاره‌اندیشی شود تا این مشکل حل شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار