نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی:
امام جمعه ارومیه گفت: اگر در عمل به رسالت خود تنبلی کنیم، کارویژه های روحانیت در جامعه را یکی پس از دیگری گروه ها و جریان ‌ها بر عهده خواهند گرفت؛ پس در عمل به وظایف خود نباید از هیچ تلاش و کوششی دریغ کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ 29 December 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی شب گذشته در جلسه طلاب و فضلای این استان که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، توفیق حضور در مسیر تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام را موهبتی الهی توصیف کرد و ضمن تقدیر از حضور طلاب و فضلای استان در این اجتماع باشکوه، بر اهمیت تداوم چنین جلسات پرخیر و برکتی تأکید کرد. 
 
وی با بیان این که این جلسه نخستین نشست با طلاب استان بعد از دوران کروناست، مسئله تبلیغ دین و نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مبتنی بر روایات اسلامی بعد از هر نیکی، نیکی دیگر وجود دارد تا این که انسان در مسیر خدا به شهادت برسد و شهادت بالاترین مرتبه‌ای است که انسان بدان دست می یابد. 
 
امام جمعه ارومیه در ادامه ضمن اشاره به جایگاه علما در اندیشه اسلامی به حدیث «إذا کانَ یَومُ القِیامَةِ جَمَعَ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ النّاسَ فی صَعیدٍ واحِدٍ ، و وُضِعَتِ المَوازینُ ، فیُوزَنُ دِماءُ الشُّهَداءِ مَعَ مِدادِ العُلَماءِ، فیَرجَحُ مِدادُ العُلَماءِ عَلی دِماءِ الشُّهَداءِ» امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این روایت فرمودند: «چون روز رستاخیز شود، خداوند متعال مردم را در دشتی فراخ گرد می آورد و ترازوها گذاشته می شود و خون شهیدان با مرکّب عالمان سنجیده می شود، اما کفّه مرکّب عالمان بر خون شهیدان سنگینی می‌کند». 
 
اگر علما نبودند حاج قاسم ها تربیت نمی شدند 
 
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با بیان این که شهدا تربیت یافتگان مکتبی هستند که توسط علما تبیین شده است، خاطرنشان کرد: اگر بیان و قلم علمایی چون امام خمینی(ره)، شهید بهشتی و شهید مطهری نمی بود قطعا شهدایی چون سردار حاج قاسم سلیمانی ها تربیت نمی شد. 
 
کارویژه‌های روحانیت را با تنبلی از دست ندهیم/ تسلط به زبان های بین المللی از رسالت های انکار ناپذیر طلاب و فضلا است 
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تعلیم، تعلم و تبلیغ معارف ناب اهل بیت علیهم السلام را مهمترین رسالت طلاب علوم دینی دانست و با بیان این که در اندیشه اسلامی فضل عالم ۷۰ درجه از فضل عابد بالاتر است، اظهار داشت: کسب علم هر اندازه بیشتر مقام انسان در جایگاه ربوی والاتر خواهد بود و از طرفی مسئله تبلیغ ثمره علوم دینی است؛ امیدواریم با جدیث بیش از پیش به مسئله تبلیغ توجه داشته باشیم. 
 
وی به موضوع معیشت طلاب و فضلا اشاره و بر اهمیت زمینه‌سازی حضور طلاب و فضلا در استان تأکید نمود و اظهار داشت: حضور تبلیغی طلاب و فضلا در شهرها و استان ها نیازمند عزم همگانی حوزه‌های علمیه و برداشتن قدم‌های بزرگ ملی است. 
 
امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود از اعلام آمادگی نماینده ولی فقیه استان بر بهره گیری از نظرات، دیدگاه و طرح‌های طلاب برای بهبود روندهای تبلیغی و زمینه سازی برای نقش آفرینی موثر طلاب ارجمند تأکید نمود. 
 
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی به موقعیت این استان ناظر به ویژگی های برون‌مرزی آن اشاره نمود و اذعان داشت: با توجه به نیازهای تبلیغی عرصه بین الملل و تشنگی روز افزون ملت های جهان نسبت به معارف ناب الهی، زباندانی طلاب و فضلا از برجسته ترین زمینه سازی ها برای نقش آفرینی در حوزه های تبلیغی است. 
 
ضرورت تسلط طلاب به زبان های بین المللی 
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تسلط به زبان های بین المللی را از رسالت های انکار ناپذیر طلاب و فضلا دانست و ضمن تبیین ظرفیت های پژوهشی طلاب ارجمند، بر لزوم سوق دادن پایان نامه های طلاب به سمت حل مسائل و موضوعات استانی و ناظر به موضوعات و مباحث معرفتی استان اشاره نمود. 
 
وی توجه به مباحث جدید جوامع انسانی از جمله فضای مجازی و هوش مصنوعی را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: با توجه به توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام و انقلاب، حضور تبلیغی طلاب و فضلا در دوران انتخابات و خلق شکوه عظمت حضور ملت پای صندوق های رای، بسیار مهم و ضروری است. 
 
امام جمعه ارومیه در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که اگر ما طلاب در عمل به وظیفه خود قصور کنیم، قطعا در روز قیامت پاسخی نخواهیم داشت، اظهار داشت: اگر در عمل به رسالت خود تنبلی کنیم، کارویژه های روحانیت در جامعه را یکی پس از دیگری گروه ها و جریان ‌ها بر عهده خواهند گرفت؛ پس در عمل به وظایف خود نباید از هیچ تلاش و کوششی دریغ کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار