کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای فعلی شهر زنجان ۶ درجه سانتیگراد است، گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت هشت درجه افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ 28 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، حسین سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف تا قسمتی ابری است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد، افزود: طی ۲ روز اخیر با عبور امواج ضعیفی از جو منطقه بر میزان پوشش ابر‌ها افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: هفته آینده وضعیت جوی پایدار و آسمانی غالبا صاف در استان حاکم خواهد بود و بعدازظهر‌ها وزش باد را نیز شاهد خواهیم بود.

سلطانی با بیان اینکه طی هفته آینده سامانه بارشی فعالی در استان نخواهیم داشت، ادامه داد: روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده دمای هوا در نقاط مختلف استان به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان یک و ۱۵ درجه، ابهر صفر و ۱۳، خرمدره ۲ و ۱۳ درجه، آببر ۱۰ و ۱۹ درجه، سلطانیه یک و ۱۳ درجه، قیدار چهار و ۱۱ درجه و ماهنشان چهار و ۱۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار