معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز،نرخ باسوادی این استان را در گروه های سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۸.۶ درصد اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 28 December 2023

به گزارش «تابناک البرز» رویا عسگرپور گفت: ۱۸ هزار و ۲۴۵ نفر از سال ۱۳۹۵ تاکنون در استان البرز از بی سوادی مطلق خارج شده اند.

وی جایگاه سوادآموزی البرز در سطح کشور را سوم عنوان کرد،گفت: رشد هشت پله ای نسبت به سال ۱۴۰۰ و کسب رتبه دهم کشوری معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز در سال گذشته نمونه موفقیت ها دراین بخش است.

عسگرپور اضافه کرد: سه هزار و۵۰۰ نفر از افراد محروم از نعمت سواد استان البرز در سال تحصیلی گذشته باسواد شدند.

وی یاد آورشد: آموزش یک هزار و۵۴ نفر از اتباع خارجی محروم از سواد و بازگشت ۵۰۲ نفر از بازماندگی از تحصیل به کلاس های درس از طریق شرکت در دوره های سوادآموزی و آموزش ۳۷۶ نفر از مددجویان ندامتگاه های استان البرز، آموزش مقدمات کار با رایانه به ۹۰ نفر از سوادآموزان دوره انتقال از دیگر اقدامات انجام شده در بخش نهضت سواد آموزی استان در سال تحصیلی گذشته است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، توسعه کیفی و کمی مراکز یادگیری محلی و تاسیس مرکز یادگیری محلی شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه محروم سید جمال الدین شهرستان نظرآباد،کسب رتبه برتر و استان موثر در پویش ایران سبز، ایران قوی،کسب رتبه برتر و استان موثر در نخستین فراخوان ملی و بین المللی رهیافت های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید، مشارکت ۸۳۹ سوادآموز دوره انتقال در مسابقه انشا نویسی پرسش مهر رییس جمهور و کسب رتبه برتر کشوری، مشارکت ۸۳۰ سوادآموز دوره انتقال در مسابقه کتابخوانی و کسب رتبه برتر کشوری را از دیگر فعالیت های نهضت سوادآموزی البرز نام برد.

وی اضافه کرد: آموزش بیش از پنج عنوان مهارت برای ۵۴۰ سوادآموز مراکز یادگیری محلی را از دیگر اقدامات موثر نهضت سواد آموزی استان البرز برشمرد.

عسگرپور تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مدیران جهادی محلات ۲۰۲۰ برای شناسایی و آموزش طبق تفاهم نامه کشوری ، ارایه تسهیلات بانکی قرض الحسنه،تسهیلات وام های کارآفرینی، تسهیلات درمانی، تسهیلات خدمات شهری برای قبول شدگان، ارایه خدمات عمومی و ایجاد حساب بانکی به افرادی که حداقل گواهینامه دوره سوادآموزی را داشته باشند از پیشنهاداتی است که برای شناسایی، جذب و آموزش داده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار