استاندار قزوین، مسائل و دغدغه های جوانان را محدود به ازدواج و طلاق ندانست و گفت: ازدواج، تحصیل و آموزش از مسائل مهم جوانان است و بسیاری از مشکلات جامعه، ناشی از استعدادیابی های نادرست جمعی و فردی است که خلاءهایی دارد.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 27 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، محمدمهدی علایی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای پویایی قوانین، باید در مسیر تولید ایده و فکر حرکت کرد و از سوی دیگر، آگاهی بخشی عمومی امر بسیار مهمی است که می‌بایست به آن توجه بیشتری داشت.

وی افزود: برخی از قوانین ازدواج و طلاق باید تغییر یابد تا باعث مشکل نشود. خوشبختانه عمده جامعه سطح علمی بالایی در مسائل اجتماعی دارند و گردش اطلاعات بیش از پیش صورت می‌گیرد، اما تداوم این امر مستلزم افزایش زیرساخت‌ها است و از این فرصت و ظرفیت می‌توان در کمک به ازدواج جوانان بهره برد.

استاندار قزوین با بیان اینکه در کلان شهر‌ها «مراکز مشاوره» به منبع درآمد کلان برای برخی افراد تبدیل شده است، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند در موضوع ازدواج جوانان نقش مثبتی داشته باشد، مشاوره قبل از ازدواج است و این اقدام مهمتر از اجبار به مشاوره رفتن در حین ازدواج می‌باشد. بر این اساس معتقدم دادگستری، اداره ورزش و جوانان و NGO‌ها باید به دنبال اصلاح قوانین در این خصوص باشند.

اعلایی ادامه داد: اگر ازدواج با برنامه ریزی مناسب شکل بگیرد، دوام پیدا می‌کند و طلاق هم به ندرت شکل می‌گیرد و در این بین رسانه‌ها نقش مهمی دارند و باید با تولید محتوا در سطح ملی و استانی به تحقق این هدف کمک کنند.

وی اضافه کرد: همچنین سه عامل اطلاع رسانی به موقع، حساس سازی و توجه مردم به اطلاع رسانی ها، می‌تواند جزو اقدامات موثر در مباحث اجتماعی به ویژه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های جوانان باشد.

استاندار قزوین، مسائل و دغدغه‌های جوانان را محدود به ازدواج و طلاق ندانست و گفت: استعداد یابی، تحصیل، آموزش و ... نیز از مسائل مهم جوانان می‌باشد و بسیاری از مشکلات جامعه، ناشی از استعدادیابی‌های نادرست جمعی و فردی است که خلاء‌هایی دارد و NGO‌ها می‌توانند در این بخش اقدامات موثری انجام دهند.

اعلایی در پایان بیان کرد: متاسفانه در جامعه امروز ما، دانشگاه‌های برتر و مدارس استعداد درخشان، برای مهاجرت «نخبگان» استعدادیابی می‌کنند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار