فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی به مساحت بیش از 730 هزار مترمربع در آذرماه سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 27 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، علیرضا ابوطالبی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: با هماهنگی و همکاری دستگاه قضائی و انتظامی و تلاش نیرو‌های یگان حفاظت این استان، در آذرماه سال جاری ۷۳۰ هزار و ۴۹۹ مترمربع از اراضی ملی خلع‌ید و رفع تصرف و به بیت‌المال برگردانده شد.

وی اضافه کرد: همچنین در آذرماه سال جاری برای ۱۰ نفر از متصرفان اراضی ملی که مساحتی به اندازه ۱۰۶ هزار مترمربع را تصرف کرده بودند، پرونده تشکیل و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: صیانت و حفاظت از انفال الهی و عرصه‌های منابع طبیعی از وظایف ذاتی این یگان است و پیشگیری و مقابله با تخریب و تصرف اراضی ملی و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در عرصه‌های منابع طبیعی از مأموریت‌های اولویت‌دار ما محسوب می‌شود.

ابوطالبی از مردم هم‌استانی تقاضا کرد که در صورت مواجهه با هرگونه تخلف، جرم و حوادث مرتبط با منابع طبیعی، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ و همچنین سامانه ۱۳۹ اطلاع‌رسانی کرده تا همکاران یگان حفاظت به‌موقع رسیدگی کنند و از خسارات جبران‌ناپذیر پیشگیری شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار