فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تلاش و رایزنی برای تدفین و یا تشییع شهید «سید رضی موسی» در شهر زنجان گفت: تصمیم خانواده بزرگوار ایشان تدفین پیکر این شهید عزیز در امامزاده صالح و در کنار شهید شهریاری است.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 27 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، ستاد گرامیداشت روز جهانی مقاومت و یادبود سردار شهید «رضی موسوی» عصر امروز به ریاست ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان و با حضور جمعی از مسئولان استان زنجان برگزار شد.
سردار جهان‌بخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت به‌ویژه سیدالشهدای این جبهه سردار سلیمانی و با اشاره به مختصر توضیحاتی در مورد سردار سیدرضی موسوی اظهار داشت: قبل از انقلاب پدر این شهید بزرگوار که کارمند اداره راه بود، به استان زنجان منتقل شد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه سید رضی در سمنان به دنیا آمده است، عنوان کرد: وی دوران کودکی و تحصیل را در زنجان گذرانده و سال ۱۳۶۱ رسماً عضو سپاه پاسداران اسلامی استان زنجان شد.
وی با اشاره به اینکه باتوجه‌به تخصص وی در واحد مخابرات سپاه مشغول بودند، ادامه داد: وی در عملیات خیبر همراه سایر رزمندگان استان زنجان حضور داشتند.
سردار کرمی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار به لبنان اعزام شدند و در جبهه مقاومت حضور یافتند، اضافه کرد: این شهید قریب به ۴۰ سال در آن منطقه مجاهدت کرده و در لبنان و سوریه نقش بسیار مهمی داشتند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه شهید رضی یارویاور حاج‌قاسم بودند، خاطرنشان کرد: به دلایل امنیتی تمایلی به معرفی این شهید بزرگوار هم در استان و هم سپاه وجود نداشت و مجاهدت وی هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به‌عنوان مستشار در سوریه خدمات ارزشمندی را ارائه می‌داد، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با توجه به خوی جنایت‌کارانه خود و تلاش برای ازبین‌بردن شخصیت‌های اثرگذار نسبت به ترور این شهید بزرگوار اقدام کرد.
سردار کرمی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با شناختی که از نقش این شهید بزرگوار داشتند سالیان طولانی نقشه ترور وی را در سر داشتند و بار‌ها اقدام به ترور این شهید کرد، ولی موفق نشدند، گفت: تا اینکه در این روز در بازگشت به خانه، منزل وی مورد هدف سه موشک رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به شهادت می‌رسد.
وی با اشاره به تلاش و رایزنی برای تدفین و یا تشییع شهید بزرگوار در شهر زنجان عنوان کرد: تصمیم خانواده بزرگوار ایشان تدفین پیکر این شهید عزیز در امامزاده صالح و در کنار شهید شهریاری است.
سردار کرمی با اشاره به تمایل بسیاری از استان‌ها برای تشییع پیکر این شهید در شهر خود عنوان کرد امکان این موضوع وجود نداشت و برای همین تنها تهران محل تشییع این شهید بزرگوار خواهد بود.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه پس از تشییع و مراسم یادبود در تهران نخستین مراسم گرامیداشت این شهید بزرگوار در زنجان برگزار خواهد شد، افزود: این مراسم روز یکشنبه ۱۰ دی‌ماه و از ساعت ۱۴ و ۳۰ تا ۱۶ و ۳۰ در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه سید رضی موسوی سالیان زیادی خادم حسینیه بوده است، ادامه داد: خانواده وی در این مراسم حضور خواهند داشت.
سردار کرمی با اشاره به اینکه روز بصیرت در پیش بوده و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: فتنه ۸۸ اقدامی جهانی با همکاری عوامل داخلی بوده که مردم با حضور به هنگام این توطئه را خاموش کردند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به سالروز شهادت سردار دل‌ها و با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای این روز پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: باید از این ایام‌الله نهایت استفاده را داشته باشیم تا از این طریق روشنگری و چهره خبیث دشمنان را افشا کنیم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار