کد خبر: ۱۱۴۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 27 December 2023

محمد حیدری امروز در جلسه ستاد پشتیبانی از نهضت سوادآموزی شهرستان رودسر، با اشاره به توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر آموزش و سوادآموزی، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب درصد بی سوادی و کم سوادی در کشور بالا بود و از نرم جهانی عقب تر بودیم.
وی سواد را در کنار بهداشت عمومی یکی از شاخصه های توسعه دانست و افزود: با دستور امام خمینی(ره) نهضت سوادآموزی در کشور به راه افتاد و حتی در دوران دفاع مقدس نیز شاهد برپایی کلاس ها در پشت جبهه بودیم و رزمندگان در امتحانات شرکت می کردند به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.
فرماندار رودسر با اشاره به عزم جزم نظام جمهوری اسلامی در بحث علم و آگاهی و دانش عمومی، تاکید کرد: خوشبختانه در این بخش موفق بودیم و در شاخص سواد رشد چشمگیری داریم؛ البته باید در کنار سوادآموزی، شرایط ادامه تحصیل برای افراد بازمانده از تحصیل را فراهم کنیم.
حیدری، سوادآموزی را امری بلندمدت دانست و یادآور شد: درصد باسوادی شهرستان رودسر بیش از 99 درصد بوده و لذا در گام نخست باید به شناسایی افراد بی سواد و کم سواد و بازمانده از تحصیل بپردازیم.
وی دهیاران و بهورزان را در خط مقدم شناسایی جامعه هدف سوادآموزی دانست و گفت: امروز در همه روستاها پایگاه بسیج داریم که ظرفیت خوبی برای توسعه نهضت سوادآموزی است؛ همچنین می توان از ظرفیت ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برای سوادآموزی بهره گرفت.
فرماندار رودسر عمده جامعه هدف نهضت سوادآموزی را مربوط به روستاها و حاشیه شهرها دانست و تصریح کرد: با همکاری ثبت احوال و بانک ها و سایر دستگاه های خدمت رسان می توانیم به وضعیت سواد افراد پی ببریم و برنامه ریزی لازم را برای سوادآموزی داشته باشیم.
حیدری با تاکید بر لزوم اعتمادسازی در مردم برای پیشبرد اهداف، اضافه کرد: برای اینکه به نتیجه مطلوب برسیم باید افکار عمومی را آگاه و آماده کنیم و در بحث سوادآموزی، نیازمند این آمادگی و همراهی هستیم.
وی با اشاره به پیشرفت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تجارت الکترونیک، بر ضرورت آشنایی والدین با امکانات روز جهت ارتقای نظارت بر خانواده و فرزندان تاکید کرد و گفت: امروزه در کنار سوادآموزی، نیازمند دوره های آموزشی تکمیلی و بازآموزی هستیم تا شاهد ارتقای کیفیت زندگی و سطح درآمدی خانوار باشیم.
فرماندار رودسر با بیان اینکه سوادآموزی و بازآموزی در کنار هم دنبال شود، اضافه کرد: توجه به زمان برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی ضروری است و باید از اوقات فراغت افراد برای سوادآموزی استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار