فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: حماسه ۹ دی یک درس بزرگ و یک زلزله سیاسی برای جریان فتنه سال ۸۸ بود که باور و اعتقاد، ایمان، زمان‌شناسی و ولایت‌مداری مردم از شاخصه‌های مهم آن بود و باعث شد این فتنه خنثی شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ 27 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «صدرالله بابلی» روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری سرپل ذهاب، افزود: توقف گفتمان انقلاب اسلامی از اهداف فتنه سال ۱۳۸۸بود که با پیچیدگی که در آن بود مردم به سرعت آن را تشخیص داده و حماسه ۹ دی را خلق کردند.

وی اظهار کرد: ما امروز وظیفه داریم روایتگری صحیحی از این واقعه بسیار مهم و سایر مناسبت ها و رخدادهای نظام جمهوری اسلامی داشته و حافظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی باشیم و از نگاه توصیفی صرف مناسبت ها بیرون آمده و به فرمایش رهبر انقلاب به رخدادهای ارزشمند سال نگاه راهبردی و برنامه محور داشته و جهاد تبیین را کاملا انجام دهیم.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار دلها اسطوره دوران بود و ما باید همیشه از ایشان درس بگیریم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب چهار مولفه و راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت قوی و رقابت سالم را برای انتخابات مطرح کردند، افزود: امروز دشمن در رابطه با انتخابات پیش روی ما گفتمان تحریمی را دنبال می کند و ما باید گفتمان و تبیین ایستادگی و حضور گسترده و پاسخ محکم به دشمنان را مد نظر داشته باشیم.

بابلی ادامه داد: مردم باید با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب افراد اصلح زمینه ساز رفع مشکلات کشور باشند چون انتخابات تکلیف و سرمایه اجتماعی است و ما باید برای این تکلیف و سرمایه اجتماعی تلاش کنیم و همه مجریان و ناظرین انتخابات در پروسه برگزاری انتخابات امانتدار رای مردم هستند.

وی در ادامه با تاکید بر تلاش و تعامل بانک ها برای پرداخت تسهیلات به مردم و به خصوص در بخش اشتغال گفت: بانک ها باید به مطالبات مردم توجه کرده و زمینه عرضه دریافت تسهیلات را برای مردم تسهیل کنند.

تامین زمین برای مسکن ملی از سوی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، روان سازی ترافیک شهری، نظارت بر بازار و مدیریت بحران و اقدام های پیشگیرانه با توجه به فصل زمستان از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار سرپل ذهاب بر آن ها تاکید کرد.

بابلی در ادامه با بیان اینکه اقدام های لازم برای بازگشایی بازارچه مرزی تیله کوه صورت گرفته است گفت: راه اندازی این گذرگاه مرزی باعث یک تحول بزرگ اقتصادی، اشتغالزایی و معیشتی در منطقه می شود که جلسات مختلفی هم با طرف عراقی برگزار شده و ما منتظر اعلام آن ها برای شروع فعالیت این مرز هستیم.

تعامل و همکاری مدیران و روسای ادارات و ارتباط و تعامل بیشترآن ها با اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز دیگر موضوعی بود که در شورای اداری امروز سرپل ذهاب فرماندار خواستار عملیاتی شدن آن شد.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار