در پی انتشار گزارشی مبنی بر وجود تنگناهای مالی در دانشگاه علوم پزشکی و عدم پرداخت مطالبات پرستاران لرستانی و اعتراض آنها به این موضوع، این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد مشکل عدم پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران مختص لرستان نبوده و مسأله‌ای کشوری است.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 26 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، در پی گزارش اخیر این خبرگزاری در خصوص تاخیر در پرداخت مطالبات با عنوان «جیب خالی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و تلنبار مطالبات پرستاران» و بازتاب گسترده آن، دانشگاه علوم پزشکی لرستان جوابیه‌ای به منظور توضیحات بیشتر در این خصوص ارائه داد.

در جوابیه دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان آمده است؛ فوق العاده خاص می‌بایست در سطح کلان کشوری مطرح گردد و تصمیم گیری گردد نه در سطح دانشگاه؛ و مبلغ یک ساعت اضافه کار نیز بر اساس حکم کارگزینی مستخدم محاسبه و پرداخت می‌گردد.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی، تعرفه پرستاری در سال ۱۴۰۱ بر اساس سیستم کارآمد محاسبه و پرداخت شده است. ضمن اینکه تعرفه پرستاری ۱۴۰۲ نیز در حال محاسبه بر اساس سیستم کارآمد است و در صورت واریز بیمه‌ها بلافاصله پرداخت خواهد شد.

همانگونه که در بخشی از گزارش فارس به تنگنا‌های مالی برای پرداخت مطالبات پرستاران اشاره شده بود، در جوابیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز آمده است؛ به علت پایین بودن نرخ تعرفه‌های دولتی، درآمد دانشگاه جوابگوی هزینه‌های اجتناب ناپذیر شامل: قراردادها، خرید دارو و تجهیزات پزشکی، کارانه، اضافه کاری و حقوق نیرو‌های شرکتی نمی‌باشد.

یا این وجود دانشگاه علوم پزشکی اعلام نموده همواره پیگیر دریافت مطالبات از این سازمان‌ها و جذب اعتبارات از طریق سازمان برنامه بودجه کشور و وزارت بهداشت بوده است.

در این گزارش (جوابیه) آمده است؛ دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جذب اعتبارات در زمینه‌های مختلف عمرانی جزء دانشگاه‌های سر آمد بوده است که گواه مستند آن افتتاح بیش از ۶۰ پروژه بهداشتی درمانی و عمرانی در ۲ سال اخیر می‌باشد و در حال حاضر نیز با در دست احداث داشتن ۸۰ پروژه عمرانی فعال در سطح استان جزوه دانشگاه.‌های برتر در زمینه توسعه زیر ساخت‌ها بهداشتی و درمانی بوده است.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان: تاخیر در پرداخت کارانه پزشک و پرستاران مسئله کشوری بوده که گریبان‌گیر کل دانشگاه‌ها کشور است و دانشگاه علوم پزشکی لرستان علی. رغم تنگنا‌های مالی شدید در ماه‌های اخیر از نظر پرداخت‌های پرسنلی به ویژه پرستاران عملکرد‌های مناسبی داشته است.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان از اصحاب رسانه و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی درخواست همکاری در جهت جذب اعتبارات وصول مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر را داشته است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار