فرماندار مهران با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت های لازم برای آغاز عملیات اجرایی ساخت و ساز مسکن ملی در این شهرستان، گفت: ۱۰۰هکتار زمین در راستای اجرای طرح ملی نهضت مسکن با همکاری راه و شهرسازی به محدوده این شهر الحاق شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 26 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی‌عباس شفیعی اظهار کرد: تا کنون ۲ هزار و ۳۵۳ نفر در طرح ملی نهضت مسکن در شهرستان مهران ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۹۳ نفر تایید اولیه و تعداد ۴۲۸ تایید نهایی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰هکتار زمین در راستای اجرای طرح ملی نهضت مسکن با همکاری راه و شهرسازی به محدوده شهر مهران الحاق شده است، افزود: این میزان زمین از طریق سازمان ثبت اسناد به ۱۳۱۷ قطعه تفکیک شده و اسناد آن در حال حاضر به نام دولت بوده که در صورت عقد قرارداد نهایی به متقاضیان طرح ملی نهضت مسکن واگذار می شود.

فرماندار مهران با بیان اینکه در حال حاضر ۶۹ هکتار از این میزان زمین با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده سازی شده است، ابراز کرد: ۱۱ هکتار از این ۶۹ هکتار جزو املاک و متعلق به مردم است که در حال حاضر ۲ جلسه با مالکان آن برگزار شده و در خصوص واگذاری زمین در بخش دیگری از مجموع ۱۰۰ هکتار به این افراد تفاهم هایی صورت گرفته است.

شفیعی با اشاره به ضرورت فراهم کردن زیرساخت های لازم در این زمین برای آغاز عملیات اجرایی ساخت و ساز مسکن، ابراز کرد: در حال حاضر قطعات واگذاری به نام افراد در این مجموعه مشخص شده و با عقد تفاهم نامه به زودی به ثبت نام کنندگان طرح ملی نهضت مسکن در این شهرستان واگذار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این شهرستان ۲۹۸ نفر در زمینه دریافت تسهیلات فرزندآوری ثبت نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد تا کنون ۹۷ پرونده تایید نهایی، ۲ پرونده در انتظار تایید نهایی، ۱۴ پرونده رد درخواست شده و ۸۵ نفر نیز در یافت تسهیلات انصراف داده اند.

فرماندار مهران با بیان اینکه در سفر سال گذشته رییس کمیته امداد کشور ۶۸ قطعه زمین نیز برای محرومان نیازمند مسکن در این شهرستان در نظر گرفته شده است، گفت: تا کنون در این خصوص ۵۶ پرونده تشکیل که از این تعداد ۲۸ پرونده تائید نهایی شده است و آمادگی لازم برای ساخت مسکن محرومان در این شهرستان نیز وجود دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن روستایی نیز تا کنون ۲۴۰ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است، گفت: ۱۸۰ نفر از این تعداد تسهیلات مورد نیاز خود را در قسط های اول تا سوم دریافت کرده و ساخت و ساز مسکن روستایی از پیشرفت خوبی در این شهرستان برخوردار است.

وی ادامه داد: در حوزه ساخت مسکن برای فرهنگیان و کارکنان آموزش پرورش نیز ۲۸ پرونده تا کنون در این شهرستان تشکیل شده که از این تعداد ۱۷ پرونده تایید نهایی و ۱۳ پرونده برای عقد قرارداد آماده است.

فرماندار مهران با بیان اینکه سهمیه شهرستان مهران در طرح ملی نهضت مسکن ۶۵۹ واحد است، خاطرنشان کرد: مطالعات لازم در خصوص اجرای زیرساخت ها و کارهای زیربنایی مورد نیاز در راستای اجرایی طرح ملی نهضت مسکن در این شهرستان انجام شده و نیازمند تلاش و توجه دستگاه های خدمات رسان در این حوزه است./م

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار