رئیس شبکه بهداشت و درمان سامان گفت: از ابتدای اجرای طرح پویش ملی سلامت تا کنون در این شهرستان برای ۲۴ هزار و ۸۱۴ نفر تست رایگان دیابت و فشارخون انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 26 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، رامین ریاحی گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب تاکنون بیش از ۲۴ هزار و ۸۱۴ نفر معادل ۸۲.۶ درصد از جمعیت هدف در شهرستان سامان در پویش ملی سلامت مشارکت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت سامان ادامه داد: با اجرای طرح پویش ملی سلامت در این شهرستان، تا کنون ۱۲۹ نفر بیمار جدید با احتمال ابتلا به فشارخون بالا و ۶۸ نفر محتمل به بیماری دیابت شناسایی شده است.

وی افزود: زنگ هشدار خطر ابتلا به بیماری فشارخون برای ۵ هزار و ۴۵۳ نفر و بیماری دیابت برای یک هزار و ۳۷ نفر در شهرستان سامان به صدا درآمد.

ریاحی اضافه کرد: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون در شهرستان سامان با حضور ۳ تیم سیار، ۳۰ بهورز، ۱۲ مراقب سلامت و مشارکت و همکاری کلیه کارشناسان سلامت روان، تغذیه، بهداشت محیط، پرستاران، ماما‌های خانواده، پزشکان، امور آزمایشگاه‌ها و پشتیبانی واحد‌های اداری و مالی از ۲۰ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون هفت مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۹ خانه بهداشت و ۲ پایگاه سلامت در شهرستان سامان فعال و آماده ارائه خدمات به مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار