مدیرکل تامین اجتماعی گیلان
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در آئین تجلیل از کارفرمایان برتر، از استفاده بیش از ۴۰۰۰ کارفرما از شرایط تقسیط بدهی‌ها و برخورداری افزون بر ۲۴۰۰ واحد کارگاهی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای و اجرای بیش از ۱۲۰ نشست تعاملاتی و برگزاری ده‌ها دوره آموزشی برای این قشر از شرکای اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 26 December 2023

۱۰ کارفرمای نمونه استان گیلان معرفی و تجلیل شدند۱۰ کارفرمای نمونه استان گیلان معرفی و تجلیل شدند

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ، با حضور جمعی از مسئولین و مقامات و فعالان تشکل‌های کارفرمایی و مدیران حوزه‌های کار و تولید و صنعت استان، آئین تجلیل از ده کارفرمای برتر تامین اجتماعی گیلان بر اساس شاخص‌های بیمه‌ای و انجام دقیق تکالیف قانونی روز دوشنبه ۴ دیماه برگزار شد.

۷۰ درصد حق بیمه‌های وصولی استان با مشارکت کارفرمایان تحقق می‌یابد

کیوان مرتضوی در این آئین با تشریح مهمترین اقدامات برای تسریع و بهبود فرایندهای کاری و تعاملاتی با جامعه کارفرمایی اظهار کرد: اجرای بخشودگی جرائم بیمه‌ای از ابتدای خرداد ماه تا پایان مرداد به مدت سه ماه و برخورداری بیش از ۲۴۰۰ کارفرمای گیلانی از این فرصت برای تعیین تکلیف دیون که همسو با شعار سال برای حمایت از عرصه‌های تولیدی انجام پذیرفت یکی از مهمترین گام‌ها برای کمک به کارفرمایان مدیون بود.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به انجام بیش از ۴۰۰۰ تقسیط بدهی با رقمی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای مساعدت به کارفرمایان جهت تسهیل در شرایط تسویه دیون و افزایش دامنه و تعداد خدمات در اپلیکیشن تامین من برای دسترسی راحت‌تر کارفرمایان به خدمات، بیان کرد: حذف محدودیت پرداخت آنلاین حق بیمه‌های لیست‌های کارگاهی تا مبلغ ۵۰ میلیون و امکان واریز بدون سقف برای افزایش میزان رضایتمندی و جلوگیری از نیاز مراجعات کارفرمایان به بانک، تسهیل شرایط بیمه‌پردازی کارفرمایان در قالب لیست، برگزاری افزون بر ۱۲۰ نشست تعاملاتی با تشکل‌های کارفرمایی در سطح اداره کل و شعب تابعه، اجرای ۱۰ دوره آموزشی رابطین بیمه‌ای شرکت‌ها و کارفرمایان، انجام نشستهای آموزشی برای بیش از ۳۰۰ نفر از کارفرمایان کارگاههای تازه تاسیس به منظور آشنایی با تکالیف و حقوق و مقررات سازمانی و اجرای بیش از ۲۴۰ مشاوره کارگاهی با اعزام تیم‌های کارشناسی به شرکت‌ها و کارگاه‌ها از دیگر اقدامات مهم در سالجاری است.

مرتضوی با اشاره به اینکه در استان گیلان ماهانه بیش از ۴۰ هزار فقره لیست حق بیمه به تامین اجتماعی ارسال میگردد که مربوط به افزون بر ۲۷۶ هزار بیمه شده اجباری شاغل در کارگاههای مشمول قانون کار است،گفت: نکته حائز اهمیت اینکه تنها ۲ درصد از کارگاههای استان یعنی رقمی در حدود ۸۰۰ واحد دارای بیش از ۵۰ نفر بیمه شده هستند.

وی افزود: ۴۰ درصد کارگاه‌ها دارای تنها یک بیمه شده و ۲۰ درصد دارای دو بیمه شده هستند و در واقع افزون بر ۸۰ درصد کارگاه‌ها زیر ۱۰ نفر بیمه شده دارند.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تامین اجتماعی گیلان در حال حاضر ماهانه حدود ۹۰۰ تا ۹۵۰ میلیارد تومان حق بیمه وصول می کند که بیش از ۷۰ درصد آن با همکاری کارفرمایان تحقق یافته و بقیه از طریق گروههای مشاغل آزاد و اختیاری و رانندگان و کارگران ساختمانی و قالیبافان و… هستند و این میزان حق بیمه تنها ۶۰ درصد هزینه‌های تعهداتی استان را پوشش میدهد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: در حال حاضر ماهانه حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان مستمری، حدود ۵۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های درمانی و ۱۵ میلیارد تومان انواع غرامت و کمک هزینه در قالب تعهدات کوتاه مدت پرداخت میشود.

مرتضوی با تاکید بر نقش ارزنده تشکلهای کارفرمایی از قبیل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اتاق تعاون، اتاق اصناف، کانون کارفرمایی، خانه صنعت و معدن، انجمن مدیران صنایع، انجمن کارآفرینان و… در تحکیم و تقویت فعالیتهای ارتباطی و مساعدت به تامین اجتماعی استان اظهار کرد: فعالان این مجموعه‌ها در یک همسویی و همدلی خوب همواره به مثابه بازویی قدرتمند همراه با این مجموعه حرکت کرده اند.

وی در پایان گفت: تامین اجتماعی بتواند در سال رشد تولید، به عنوان مجموعه‌ای که با ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی برای نیروی کار باعث افزایش بهره وری میشود یاریگر کارفرمایان برای رسیدن به توسعه اقتصادی اجتماعی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار