استاندار تهران از کمبود آب در شهرستان ورامین خبر داد و گفت: در دشت ورامین منابع و مصارف آبی در تراز متعادلی نیست، لذا به منظور بازگردانی آب و مصرف در صنایع، با مشارکت دولت و شهرک صنعتی و اختصاص زمین، تصفیه‌خانه‌ای در این شهرک احداث خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 25 December 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری عصر امروز در پایان سفر یک روزه به شهرستان ورامین با اشاره به بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی این منطقه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از مشکلات صنعتگران در بازدید میدانی بررسی و دستوراتی در راستای رفع مشکلات صادر شد.

وی افزود: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور متولیان امر تولید برگزار شد، موضوعاتی در زمینه مشکلات مالیات، صدور مجوز، توسعه و نیز کمبود زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز بحث و بررسی شد.

استاندار تهران گفت: در طرح "دوشنبه‌های صنعتی" که هر هفته در یک شهرستان استان تهران برگزار می‌شود، تمام مدیران کل استانی حضور دارند و پس از بازدید از فعالیت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به‌صورت مستقیم و با حضور روسای کمیسیون‌ها تصمیم‌گیری مناسب در محل انجام می‌شود.

فخاری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با حضور مدیران کل استانی تصمیمات اثربخش و خوبی برای تولیدکنندگان و صنعتگران منطقه با توجه به شرایط موجود اتخاذ و مصوبات قابل‌پیگیری تعیین شود.

وی با اشاره به اقلیم ورامین ادامه داد: نیازها و زیرساخت‌های بخش صنعت شهرستان ورامین بر اساس وجود شهرک‌های صنعتی قابل اتکاست و نیازهای این بخش را پوشش می‌دهد.

استاندار تهران با اشاره به نیازهای بخش کشاورزی و با بیان اینکه در حوزه کشاورزی باید به بخش پایین‌دستی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: در شهرستان ورامین با کمبود آب مواجه هستیم و یکی از موضوعات مهم در این منطقه تأمین آب است.

فخاری افزود: در دشت ورامین منابع و مصارف آبی در تراز متعادلی نیست، لذا توصیه می‌شود که از کشاورزی با روش غرقابی جلوگیری شده و کشت و کشاورزی این منطقه به سمت کشت گلخانه‌ای، آبیاری قطره‌ای و بازگردانی آب در صنایع پیش رود.

وی با اشاره به مصوبات جلسه گفت: با مشارکت دولت و اختصاص زمین و همچنین همت اعضای شهرک صنعتی، تصفیه‌خانه‌ای به‌منظور بازگردانی آب احداث و آب وارد چرخه مجدد مصرف می‌شود.

استاندار تهران به توزیع جمعیت در شهرستان ورامین اشاره و خاطرنشان کرد: باید قابلیت‌های جدیدی برای این شهرستان تعریف شود تا با بهره‌گیری از روش‌های نوین سطح بهره‌وری را افزایش دهیم تا با کمترین مصرف انرژی و منابع آبی بیشترین محصول تولیدی را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار