رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نشست با تشکل‌ها و اتحادیه‌های زنبورداران استان فارس گفت: استان فارس به دلیل اقلیم متنوع و ظرفیت‌های مناسبی که دارد می‌تواند به سمت صادرات محور کردن محصولات کشاورزی برود که تولید عسل مرغوب یکی از آن موارد است.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 25 December 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدجواد عسکری در نشست با تشکل‌ها و اتحادیه‌های زنبورداران استان فارس گفت: استان فارس به دلیل اقلیم متنوع و ظرفیت‌های مناسبی که دارد می‌تواند به سمت صادرات محور کردن محصولات کشاورزی برود که تولید عسل مرغوب یکی از آن موارد است.

او با تأکید در برخورد قانونی با کارخانجاتی که به وسیله شکر اقدام به تولید عسل می‌کنند، افزود: باید به کمک دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه از این موارد پیشگیری کنیم چرا که تولید عسل تقلبی به سلامت مردم و امنیت غذایی آسیب می‌زند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر امکانات برای فعالیت زنبورداران به تعویق بیفتد موجب خسارت به آن‌ها خواهد شد لذا نیازمندی‌های آن‌ها از قبیل تأمین سوخت، پرداخت تسهیلات، بحث بیمه و تحویل شکر باید پیگیری شده و به موقع تامین شود.

عسکری، تشکیل کمیته‌های تخصصی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و دستگاه‌های وابسته این سازمان را در دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه ضروری دانست و اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط با بخش کشاورزی و با یک هم‌افزایی به حل مشکلات و عملیاتی کردن برنامه‌ها کمک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار