نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از پالایشگاه(شرکت پالایش نفت) اصفهان درخواست داریم تا پروژه‌های آلاینده خود را متوقف کند درغیراینصورت از طریق قانون اقدام خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 24 December 2023

سید امیر سامع روز یکشنبه در صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برخی از این پروژه‌ها القابی همچون دانش بنیان و اسامی از این دست دارند اما در حقیقت از مجوزهای زیست محیطی برخوردار نیستند لذا نباید هم اجرا شوند.

وی اضافه کرد: چندی پیش جلسه‌ای با حضور مسوولان شهری و استانی و مدیران پالایشگاه اصفهان برگزار شد اما شخص مدیرعامل این مجموعه در جلسه حضور نیافت و صحبت‌های نمایندگانش نیز مورد قبول واقع نشد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: آلودگی هوای این منطقه به حدی است که اجازه طرح‌های توسعه بسیاری از صنایع از جمله پالایشگاه را نمی‌دهد لذا این مجموعه صنعتی نباید بخواهد به زور طرح‌های خود را جلو ببرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: بازار بزرگ اصفهان در محدوده میدان «نقش جهان» مشکلاتی مانند ایمنی، سدِ معبر و ترددِ موتورسیکلت‌ها دارد که حل آن به مشارکت خودِ بازاریان و اصناف وابسته است.

محمد نورصالحی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات اُمنای بازار اصفهان تصریح کرد: طرحی با مشارکت مدیریت شهری و فرمانداری برای حل مشکلات این ناحیه از شهر تدوین شده است.

وی افزود: دولت ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از سهم شهرداری‌ها از محل مالیات ارزش افزوده را با مُصوبه جلسه سران قوا برداشت و به حساب گندمکاران واریز کرد، هرچند این کار اقدامی مثبت محسوب می‌شود اما اینکه چرا از سهم شهرداری‌ها برداشته شده، اقدامی تعجب‌برانگیز است.

رییس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: شهرداری فقط یک چهارم درآمد این ماه خود را از این محل دریافت کرده است، در صورتی که در ماه‌های پایانی سال هزینه‌های زیادی همچون پروژه‌های کلان دارد که همگی هم هزینه‌بَر است.

عباس حاج رسولی‌ها رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر نیز گفت: قرار بود ۵۰ درصد از اعتبارات خط دوم قطار شهری توسط دولت پرداخت شود که تاکنون محقق نشده است.

سخنگو و عضو هیات رییسه شورای شهر نیز گفت: طرح استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی شهری و علمی شهرهای خواهرخوانده در دستور کار امروز شورا بود و در نهایت مقرر شد دوباره در کمیسیون اقتصادی بررسی شود و دوباره به صحن علنی شورا بازگردد.

علی صالحی همچنین از ارائه تخفیف ۷۰ درصدی مراکز تفریحی این کلانشهر به بانوان اصفهانی از نهم تا پانزدهم دی به مناسبت "روز مادر» خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار