دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: بیش‌ترین موفقیت دشمن در قشر متحجر و مقدس‌نما بود، متاسفانه این دسته افراد در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارند و بی‌تفاوتی در برابر نظام را به جامعه تزریق می‌کنند و این درحالی است که حوزه‌های علمیه به پشتوانه طلاب جوان و علما، صحنه را خالی نخواهند کرد و به خوبی از سختی‌ها خواهند گذشت.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 24 December 2023

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه با بیان این مطلب افزود: منشور روحانیت توسط عالم فقیهی چون حضرت امام خمینی(ره) با نگاه عمیق و گسترده نسبت به گذشته و آینده حوزه‌های علمیه بیان شده و زیباترین تابلو از روحانیت در گذشته و حال و آینده در این منشور منعکس است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در روز سوم اسفندماه سال 1367 با صدور پیامی خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات‏ که منشور روحانیت نام گرفت، استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‏‌های علمیه را مشخص کردند.

فرزانه تصریح کرد: بیش‌ترین موفقیت دشمن در قشر متحجر و مقدس‌نما بود، متاسفانه این دسته افراد در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارند و بی‌تفاوتی در برابر نظام را به جامعه تزریق می‌کنند و این درحالی است که حوزه‌های علمیه به پشتوانه طلاب جوان و علما، صحنه را خالی نخواهند کرد و به خوبی از سختی‌ها خواهند گذشت.

حجت‌الاسلام علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان نیز خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان با یک هزار و 200 سال قدمت و حدود 40 هزار طلبه در حال آموزش در 152 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم‌اکنون بیش از 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

وی درباره همایش منشور روحانیت تاکید داشت: همایش منشور روحانیت در اسفندماه امسال در مشهد برگزار و بازنشر محتوا در فضای رسانه‌ای، ارج نهادن و تعظیم پیام امام(ره) به وسیله علما و مراجع، به‌کارگیری ابزارهای هنری در نشر پیام و محتوای منشور روحانیت، بازنشر فرمایش امام(ره) در منشور با برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله اهداف و برنامه های این همایش است.

وی بیان کرد: هر چه از تاریخ صدور پیام امام(ره) به روحانیت می‌گذرد خطر نفوذ متحجران بیشتر می‌شود، به همین دلیل بصیرت‌افزایی طلاب و کسانی که از تاریخ انقلاب آگاهی ندارند ضروری است.

خیاط به اهمیت و جایگاه منشور روحانیت اشاره کرد و افزود: این منشور مهم ترین چراغ راه برای آینده انقلاب است وهمچنین آشنایی و ارتباطات علما و اساتید و طلاب با منشور روحانیت از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی اذعان کرد: هر اندازه از تاریخ اول انقلاب فاصله می‌گیریم، فاصله سطح جامعه با انقلاب بیشتر می‌شود و این را در حوزویان نیز شاهد هستیم؛ از این رو خطر متحجرین بیشتر و مشکلات بیشتر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: با توسعه فضای مجازی، گسترش اسلام انگلیسی نیز بیشتر شده است، بر همین اساس برگزاری همایش ها با حجم بیشتر و توسعه بیشتر در این شرایط ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار