قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس اداره ملی میراث فرهنگی کشور چین نیز در این نشست با بیان اینکه چین و ایران دارای تمدن و تاریخ و میراث فرهنگی غنی هستند، گفت: ایران یکی از چهار کشور مقصد گردشگری دولت چین است.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 24 December 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در نشست قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری چین با متولیان گردشگری و میراث فرهنگی استان فارس، زمینه‌های مشترک همکاری بررسی و ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه گذاری استان فارس معرفی شد.
قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس اداره ملی میراث فرهنگی کشور چین در صدر هیئتی یازده نفره با معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس و فعالان بخش دولتی و خصوصی این عرصه در استان، دیدار و گفتگو کردند .

 

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس گفت: با توجه به مبادلات اقتصادی و گردشگری استان فارس با کشور چین، پیشنهاد راه اندازی پرواز مستقیم از شیراز به یکی از شهر‌های بزرگ چین به این هیئت ارائه شد.
محمد فرخ زاده با بیان اینکه در این نشست در زمینه توسعه تعاملات در حوزه میراث ناملموس بحث و تبادل نظر شد، افزود: ایجاد دفتر مشترک صادرات و واردات صنایع دستی و نیز تقویت مراودات اقتصادی و گردشگری بین استان فارس و یکی از استان‌های کشور چین که دارای مشترکات فرهنگی هستند، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
وی افزود: در این نشست همچنین برگزاری هفته فرهنگی چین در شیراز و هفته فرهنگی استان فارس در چین و معرفی ظرفیت‌های گردشگری متقابل به تصویب رسید.
لی چون، قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس اداره ملی میراث فرهنگی کشور چین نیز در این نشست با بیان اینکه چین و ایران دارای تمدن و تاریخ و میراث فرهنگی غنی هستند، گفت: ایران یکی از چهار کشور مقصد گردشگری دولت چین است.
وی با اشاره به راه اندازی اتحادیه حفاظت میراث فرهنگی آسیا در چین و عضویت ایران در این اتحادیه گفت: با توجه به وجود آثار باستانی بی نظیر و ارزشمند در استان فارس زمینه اجرای طرح‌های مشترک باستان شناسی و مرمت آثار تاریخی بین چین و این استان تاریخی فراهم شده است.
قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس اداره ملی میراث فرهنگی چین نظارت و سنجش آثار تاریخی و میراث فرهنگی از طریق فناوری ماهواره‌ای را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک با استان فارس برشمرد و گفت: چین در سال‌های اخیر توانسته با استفاده از سنجش ماهواره‌ای بسیاری از آثار تاریخی را که در مناطق دور از دسترس قرار دارند، با کیفیت و تفکیک بالا نظارت و محافظت کند.
لی چون افزود: ما از همکاری مشترک با استان فارس در حوزه معادن از جمله سنگ‌های تزئینی که در صنعت جواهرسازی کاربرد دارند و سنگ‌های ساختمانی و نیز انعقاد قرارداد با شرکت‌های ملی چین که در این حوزه فعالیت دارند، استقبال می‌کنیم.
حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران فارس نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس تبادل گردشگر با چین را از اولویت‌های استان فارس برشمرد و گفت: از نوروز امسال که تفاهم نامه‌ای با تورگردانان چین منعقد شد، تاکنون بیش از ۷۰۰ گروه ۵ تا ۳۰ نفره از گردشگران چینی به شهر شیراز و استان فارس سفر کرده اند.
وی افزود: در این نشست بر ضرورت ایجاد دفاتر و پایگاه‌های تبادل گردشگر در شیراز و یکی از شهر‌های بزرگ چین به منظور رونق بیش از پیش صنعت گردشگری تاکید شد.
رییس جامعه هتلداران فارس مشارکت سرمایه گذاران کشور چین در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان فارس را از دیگر زمینه‌های مشترک همکاری برشمرد و گفت: هرچند اکنون در استان فارس ۱۴۵ هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه سنتی و متل به گردشگران ارائه خدمت می‌کنند، اما هنوز ۲۵ هتل نیمه تمام در استان وجود دارد که در انتظار همکاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای بهره برداری هستند.
قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری چین و هیئت همراه بعدازظهر روز جمعه یکم دی‌ماه وارد شیراز شدند و از مجموعه جهانی باغ ارم، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خانی و مرقد مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع)، مجموعه جهانی نقش رستم، محوطه باستانی تل آجری مرودشت و مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کردند.

برچسب ها: گردشگری ، چین ، ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار