رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد واحد‌های تولیدی دارای سند است، گفت: صدور سند برای واحدهای صنعتی و تولیدی در دریافت تسهیلات و افزایش تولید موثر است.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ 23 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حسن بابایی بعدازظهر امروز در حاشیه سفر به شهرکرد با اشاره به طرح تنظیم اسناد اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در این خصوص تکالیف متعدد و متنوعی برای ۲۰ دستگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم تعیین شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: معاونت‌های حقوقی دستگاه‌ها، وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها با مطالعه طرح تنظیم اسناد اموال غیرمنقول که در آینده‌ای نزدیک در مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی می‌شود زمینه اجرای قانون را فراهم کنند.

وی افزود: قوه قضاییه در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال اقدامات خوبی را انجام داده است و همچنین سازمان ثبت اسناد به منظور حمایت از واحد‌های تولیدی تثبیت مالکیت و صدور سند این واحد‌ها را در دستور کار قرار داده است.

بابائی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۷۰ درصد واحد‌های تولیدی کشور دارای سند است که این اقدام در وثیقه‌گذاشتن سند، دریافت تسهیلات و افزایش تولید موثر است.

وی با اشاره به حمایت این سازمان از واحد‌های تولیدی، بیان کرد: امروز یک هزار و ۷۰۰ سند مالکیت واحد‌های صنعتی و کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به صاحبان آن‌ها اعطا می‌شود و تبدیل اسناد عادی به اسناد رسمی در همه استان‌ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به صدور اسناد روستایی، عنوان کرد: برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگ و تهیه نقشه طبق قوانین و مقررات سازمان نباید از مردم هزینه‌ای دریافت شود.

چهارمحال و بختیاری جز ۱۰ استان برتر صدور سند

وی گفت: میانگین کشوری تثبیت مالکیت و صدور سند در پهنه کشاورزی در مرز ۴۵ درصد است که در چهارمحال و بختیاری با ۱۵ درصد اختلاف، ۶۰ درصد اراضی کشاورزی حدنگاری شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری جز ۱۰ استان پیش‌رو کشور در تثبیت مالکیت و صدور سند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار