معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: ٢۵ درصد از جمعیت این کلانشهر در خانه‌های ناپایدار و بافت‌های شهری نفوذناپذیر ساکن هستند.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ 21 December 2023

وحید مهدویان اظهار کرد: ٢ هزار و ٣٨٠ هکتار معادل ۱۲ درصد از مساحت کل اصفهان در محدوده مُصوب بافت فرسوده این شهر واقع است و حدود ۲۵ درصد از جمعیت این شهر در این محدوده سکونت دارند.

وی با بیان‌اینکه بیشترین میزان بافت فرسوده در منطقه ۱۴ اصفهان قرار دارد، گفت: مناطق سه، یک و هشت نیز پس از این منطقه قرار دارند، ضمن‌اینکه چهارباغ عباسی واقع در بین مناطق سه و یک، شامل بافت فرسوده است.

معاون شهردار تصریح کرد: بافت‌های فرسوده با مشکلات مختلف از جمله کمبود سرانه‌های خدماتی، نفوذ پذیری پایین به داخل بافت، وجود کاربری های ناسازگار، نبود فضای سبز، تراکم بالای جمعیت، وجود آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب پذیری در مقابل سوانح و پدیده های طبیعی ناپایدار مواجهند.

مهدویان اظهار داشت: امروزه آسیب‌پذیری شهرها بخصوص بافت‌های فرسوده و قدیمی در برابر مُخاطرات طبیعی بعنوان مساله‌ای جهانی پیش روی متخصصان رشته‌های گوناگون قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بافت فرسوده بدلیل نارسایی‌های کالبدی، کمبود خدمات و زیرساخت‌های شهری مناسب از یکسو و شرایط نامطلوب زیست محیطی، مسائل اجتماعی فرهنگی و اقتصادی از سوی دیگر بشدت نیازمند اقدامات همه‌جانبه برای توسعه و به بیان بهتر بازآفرینی پایدار شهری است.

معاون شهردار افزود: برغم وجود قوانین و مقررات بازآفرینی بافت فرسوده شهری هنوز اقدامات جامع و قابل قبولی از لحاظ مقیاس و عملکرد که بتوان آن را یک الگو دانست، انجام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار