امام جمعه اهواز گفت: مسئولان هر کاری می‌کنند، تلاش‌ آنها باید در تولید و مهار تورم خود را نشان بدهد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵ 22 December 2023

تابناک خوزستان: حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد امروز اول دی در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوی الهی با اشاره به اهمیت خانواده در سبک زندگی اسلامی گفت: تنها نقطه نجات بخش در جهان امروز، ظهور امام عصر(عج) است و زمینه سازی برای ظهور ایشان، دفعی نیست؛ بلکه تدریجی است؛ همچنانکه غیبت ایشان نیز تدریجی بود. خانواده باید بتواند نسلی تربیت کند که جامعه را برای ظهور خورشید وجود امام عصر(ع) مهیا کند.

وی با بیان اینکه ایجاد مقدمات و شرایط ظهور، با معجزه اتفاق نمی‌افتد، اظهار کرد: این امر مهم از عهده انسان‌هایی بر می‌آید که شاخص‌هایی داشته باشند؛ باید از الگوی تربیتی ویژه که در خانواده اتفاق می‌افتد برخوردار باشند. توان ایجاد تغییر و تحول اجتماعی داشته باشند. همچنین از الگوی تربیت حماسی برخوردار باشند. به گفته شهید مطهری روحیه غیرتمندی، ثبات قدم، جوانمردی، دفاع از عدالت خواهی، قوت روح و بی.تفاوت نبودن در برابر ظلم از ویژگی‌های تربیت حماسی است.

موسوی‌فرد در خطبه‌های دوم نماز، فرارسیدن سالروز درگذشت حضرت ام البنین(س) را تسلیت گفت و افزود: این روز، روزی برای بزرگداشت مادران شهداست. این بانوان، جوانانی را تربیت کردند که در برابر استکبار جهانی عاشورا خلق کردند. این مادران، سودمندترین تجارت را در دنیا انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: الحمدلله بعد از مدت‌ها پیگیری، مردم خوزستان در روز شنبه در خدمت حضرت آقا خواهند بود. خوزستان، پنج میلیون جمعیت دارد؛ اما حضور در دیدار رهبر انقلاب محدود است، به همین خاطر، نماینده‌های همین مردم آنجا می‌روند. با قرعه، از چهل قشر از اقشار جامعه، دانشجویان، معلمان، حتی پاک بانان برای این دیدار انتخاب شدند. اینها نماینده شما هستند.

موسوی‌فرد ادامه داد: قبل از کرونا وعده‌ای از حضرت آقا برای حضور مردم استان گرفتم، اما با شیوع کرونا امکان پذیر نبود، الحمدلله این زمینه فراهم شد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مطالبه گری را رهبر انقلاب به ما یاد دادند، افزود: نهی از منکر به تعبیر رهبر انقلاب، یک نوع اعتراض است، اما باید همراه با امر به معروف باشد. هر دو باید مورد توجه باشند. امر به معروف به مثابه، یک پیشنهاد و راه حل است. این خیلی مهم است. وقتی دسته‌ای می‌آید و مطالبات به حق خود را مطرح می‌کنند، دشمنان کشور، از این مطالبات، سؤاستفاده می‌کنند. باید سعی کنیم مطالبات خود را در چارچوبی که رهبر انقلاب مشخص کرده است، دنبال کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: اگر مطالبه‌ای نباشد، رخوت و سستی، در بین مسئولان ایجاد می‌شود. مردم همواره باید مطالبه‌گر باشند، منتهی باید شرایط آن را در نظر بگیرند. باید نسبت به عملکرد برخی از مسئولان معترض بود. در زمان باقی مانده از دولت کنونی، تلاش کنیم، شب و روز نشناسیم، اما با برنامه. اینکه پنجاه جلسه بگیریم، آیا مشکل جاده‌ها، مسکن و اشتغال را حل کرده است؟ هر کاری می‌کنیم باید در تولید و مهار تورم خود را نشان بدهد. همه رفتارهای مسئولین باید در این پازل خود را نشان بدهد.

وی ادامه داد: مطالبه گری در عین حال که اعتراض است، باید همراه با راه حل هم باشد. صرف اعتراض که هنر نیست. باید راه حلی قابل قبول نیز باشد. نخبگان استانی، دور هم جمع شوند و درباره مسائل استان چاره جویی کنند. به فرموده رهبر انقلاب، فرد مطالبه گر، هنجار شکنی نمی‌کند، با دشمن مخرج مشترک پیدا نمی‌کند. این نیازمند دشمن شناسی است.

امام جمعه اهواز گفت: در زمینه مطالبات شما به ویژه در بحث مسکن اتفاقات خوبی می‌افتد. الحمدلله در استان ما و جاهای دیگر مسکن در حال ساخت است. مردم مخصوصا جوانان، تسریع آن را می‌خواهند. اشتغال مطالبه دیگر مردم ما است. مطالبه دیگر که برخی از ما از آن غافل هستیم، پوشش است که نیاز به تذکر لسانی دارد. فرزند آوری نیز یک مطالبه است. مطالبه دیگر ازدواج آسان است.

موسوی‎‌فرد با اشاره به مسأله تأمین آب، گفت: دیروز در دهدز بین دو سد کارون سه و چهار بودیم. منطقه‌ای در آنجا بود که آب پایدار نداشت. با وزیر نیرو نیز صحبت کردیم. گفتند برنامه داریم. باید تسریع بشود.

منبع/ایسنا

برچسب ها: نماز جمعه ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار