آیت‌الله مدرسی:
امام جمعه بخش مرکزی یزد خواستار کنترل وضعیت بازار گوشت قرمز و سفید در یزد شد و با اشاره به سخنان مسئولان آمریکایی گفت: دشمن هر ضربه‌ای بزند پاسک محکم‌تری دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 22 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد،

 آیت‌الله سیدمحمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه تقوا میراثی برای آینده است، اظهار داشت: تقوا میراثی برای آینده، سرمایه‌ای برای حال و مرکبی راهوار است. 

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: علاوه بر ایمان به تمامی احکام و یادگیری، تسلیم بودن در برابر عمل به آن و دفاع از احکام الهی از وظایف مسلمانان و مومنان و مومنین است. 

وی با تاکید بر اینکه خداوند حافظ دین و شریعت است، تصریح کرد: اینکه خداوند حافظ دین و احکام است یک امر درستی است، اما ما انسان‌ها نیز در برابر دفاع از احکام دین وظایفی داریم و علت دفاع از دین این است که دین برنامه زندگی و آخرت است و این برنامه گاهی مورد عداوت صریح دشمنان خدا قرار می‌گیرد و این دشمنی تا جایی پیش می‌رود که قرآن‌سوزی راه می‌اندازند. 

مدرسی بیان کرد: در گذشته نیز این دشمنی با خداوند وجود داشته و دارد و نباید با بهانه‌های واهی و غفلت از وظایف خود نسبت به دفاع از دین غافل شویم. 

امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به دعا کردن پیامبر اکرم (ص) برای زنان با پوشش کامل اظهار کرد: مردان و زنان باید لباسی با پوشش کامل را برای خود انتخاب کنند، زیرا این بهترین لباس برای شما خواهد بود. 

وی حجاب زنان در جامعه را همراهی با اسلام، احکام دین و شهدا دانست و ادامه داد: در پی تشییع باشکوه شهدای گمنام در پارک کوهستان، پیکر دیگر شهید گمنام امروز اول دی‌ماه در محمدآباد یزد دفن خواهد شد؛ بنابر روایتی از امام علی (ع) خوشا به حال کسی که مردم را می‌شناسد و مردم او را نمی‌شناند، خدا او را می‌شناسد و بهشت خود را برای او قرار می‌دهد؛ اینها چراغ‌های هدایتند و به برکت این افراد هر فتنه سخت و تاریکی دفن می‌شود. 

مدرسی شهید گمنام را از محکمات زمان حال و آینده ایران دانست و تصریح کرد: برای شهیدان گمنامی مشابهی وجود ندارد و شبهه‌ای نیز پیرامون آنها وجود ندارد و تمامی شبهات به برکت این افراد حل می‌شود؛ راه و مرام و سیره این افراد روشن است و اگر کسی به این محکمات تمسک داشته باشد تمامی مشکلات او حل خواهد شد. 

وی افزود: اگر در برابر مشکلات کم آوردید این شهدا هستند که به عنوان محکمات ما راه را برای ما روشن می‌کنند، چراکه اسوه صبر و شکیبایی هستند. 

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: اگر در شرایط سخت مادی کم آوردیم این شهدا هستند که صبر را به ما می‌آموزند، افرادی که با کم‌ترین امکانات در برابر سخت‌ترین دشمنان ایستادند، اگر در عبادت و بندگی کم آوردیم این شهدا هستند که به عنوان محکمات برای ما روشن می‌کنند که باید در هر شرایطی توسل و عبادت حضرت حق را داشته باشیم. 

مدرسی شهدا را محکماتی در زمینه مدیریت روحیه جهادی، ایمان به ولایت، ایستادگی در برابر دشمن و شرایط سخت عنوان کرد و افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری نیز به این شهدا تمسک می‌کنند. 

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به بازار گوشت قرمز و سفید در یزد تصریح کرد: از مسئولان در تمامی بخش‌ها خواستار اهتمام بیشتر در زمینه بازار گوشت قرمز و سفید هستیم و این مسائل با هماهنگی بیشتر قابل حل شدن است، به ویژه در استان یزد که خود دام‌خیز نیست و باید واردات گوشت در آن صورت گیرد. 

وی افزود: دشمن تلاش دارد تا هر ضربه‌ای را به انقلاب و کشور بزند و جریان هک شدن جایگاه‌های سوخت و کارت‌های بنزین در کشور نیز یکی از نمونه‌های آن است و این جا گلایه‌ای از مسئولان شرکت نفت داریم که چرا با این همه امکانات نرم‌افزار مناسبی که بتواند در مقابل هک شدن مقاومت کند را تدارک ندیدند. 

مدرسی در پایان ضمن تشکر از صبر و بردباری مردم اظهار کرد: دشمن بداند اگر بخواهد ضربه‌ای به ما بزند ما نیز ضربه‌ای به او خواهیم زد و اجازه نخواهیم داد تا مردم و انقلاب را مورد هجمه قرار دهد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار