رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی:
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: با هر حزبی که بخواهد سهم‌خواهی کند و درون سیستم شورای ائتلاف، سازمانی برای مهندسی نتایج ایجاد کند و شورای ائتلاف را به سمت نامزد خاصی سوق بدهد برخورد و برای پرهیز از مشکل ذکر شده، بخشی نظارتی در شورای ائتلاف ایجاد کردیم که در همه بخش‌های شورای ائتلاف و کمیته‌ها نظارت می‌کند تا در صورت بروز مشکل یادشده واکنش نشان دهد.
کد خبر: ۱۱۴۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 20 December 2023


به گزارش تابناک رضوی، حمیدرضا ترقی امروز در نشست خبری تشریح فرآیند‌های شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: 35 حزب و تشکل اصولگرای استان خراسان رضوی در این ائتلاف حضور دارند در این دوره از انتخابات، نامزد‌ها در قالب 40 شاخص اصلی بررسی خواهند شد و پیگیر تطبیق این شاخص‌ها با نمایندگان انتخابی در شورای ائتلاف هستیم.

وی افزود: خراسان رضوی در قالب 12 حوزه انتخابیه 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که پنج نفر مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات هستند، 6 نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

ترقی خاطرنشان کرد: با هر حزبی که بخواهد سهم‌خواهی کند و درون سیستم شورای ائتلاف، سازمانی برای مهندسی نتایج ایجاد کند و شورای ائتلاف را به سمت نامزد خاصی سوق بدهد برخورد و برای پرهیز از مشکل ذکر شده، بخشی نظارتی در شورای ائتلاف ایجاد کردیم که در همه بخش‌های شورای ائتلاف و کمیته‌ها نظارت می‌کند تا در صورت بروز مشکل یادشده واکنش نشان دهد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: مکانیزمی که در کمیته تطبیق در انتخابات شورا‌های شهر و روستا داشتیم در انتخابات مجلس تغییر می‌کند؛ به‌خصوص اینکه تعداد 13 نماینده در شهرستان‌ها توسط کمیته‌ها و شورا‌های ائتلاف شهرستانی بررسی و تعیین می‌شوند لذا فعالیت شورا‌های ائتلاف از حالت انحصار خارج می‌شود.

ترقی تصریح کرد: در گذشته رقابت درون گفتمانی در شورای ائتلاف منجر به بروز برخی مشکلات و اختلافات شد، در این دوره عوامل این رقابت درون گفتمانی را حذف کردیم و این بار اجازه نخواهیم داد درون شورای ائتلاف حرکات شبهه مهندسی برای تأثیرگذاری بر نتیجه تصمیم‌گیری‌ها صورت بگیرد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی ضمن تأکید بر جوان‌گرایی در فرایند‌های سیاسی و تصدی مسئولیت‌ها توسط نیرو‌های جوان افزود: شورای شهر کنونی مشهد نتیجه جوان‌گرایی و تخصص‌گرایی بوده است، لازمه فرصت دادن به جوانان ممکن است مشکلاتی نیز ایجاد کند البته باید متذکر شد شورای شهر مشهد عملکرد خوبی در بخش پاسخگویی داشته است. جریاناتی که به دنبال مهندسی کردن این شورا مانند انتخابات شورا‌های گذشته بودند را در انتخابات پیش رو حذف کردیم.

وی عنوان کرد: بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع هزار و 744 داوطلب ثبت نام شده برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 64 درصد معادل هزار و 123 نفر در این استان توسط هیأت‌های اجرایی انتخابات تأیید صلاحیت شدند و این درحالی است که در فرایند جاری سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود هزار نفر از اصلاح‌طلبان در سطح کشور ثبت نام کرده‌اند و اکنون نیز در فرایند این کارزار سیاسی حضور دارند که سه برابر ظرفیت مجلس است لذا مشارکت خوبی در این خصوص شاهدیم.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: بعد از رحلت رهبر کبیر، آغاز ولایت مقام معظم رهبری و تغییرات در قانون اساسی، اصلاح وظایف رهبری و دولت و تغییر نظام پارلمانی و ریاستی شکل گرفت و بار سنگین سیاست‌گذاری کلان و چشم‌انداز آینده کشور به دوش مقام معظم رهبری گذاشته شد که با استفاده از مشورت کارشناسان سیاست‌های کلان را ترسیم می‌کنند و همچنین دولت‌های منتخب مردم نیز باید حرکت خود را در ریل این سیاست‌ها تنظیم می‌کردند که دستیابی به اهداف نظام اسلامی میسر می‌شد که مردم بتوانند طعم شیرین نظام اسلامی را با تمام ابعاد آن بچشند لذا نیاز بود که مردم آگاهانه مسیر توسعه و پیشرفت کشور را بپذیرند و تبعات آن را تحمل کنند در همین راستا شاهد هستیم که دولت‌های متنوعی طی این 3 دهه روی کار آمدند که بهترین مسیر توسعه و پیشرفت کشور را به مردم عرضه کنند و مردم بر اساس یک ارزیابی تشخیص دهند کدام روش و مشی می‌تواند در حل مشکلات کشور موفق‌تر باشد.

ترقی با اعلام اینکه در دهه 90 متأسفانه کشور خسارت‌بارترین دوران خود را سپری کرد نیز گفت: رکود و فساد اقتصادی، رکورد و توقف ساخت مسکن، از بین بردن ذخایر طلا و ارز کشور، فاصله طبقانی، ذلت‌پذیری در سیاست خارجی، فاصله گرفتن از سیاست‌های کلان رهبری و نفوذ دشمن در دستگاه‌های دولتی، نتایج این دهه است که مقام معظم رهبری از آن با عنوان دهه‌ای که عقب‌گرد داشتیم و مشکلات بسیاری پدید آمد، نام می‌برند.

وی ادامه داد: شورای ائتلاف از سال 97 پایه‌گذاری شده و شناسایی، جذب و ساماندهی و آموزش نیرو‌های انقلاب در سطح کشور ازجمله اهدافش است، بنابراین تلاش می‌کند به عنوان بازوی مردمی در نظام انقلاب اسلامی کار خود را دنبال کند، همچنین این تشکل صرفاً انتخاباتی نیست بلکه در این مدت که کار شورای ائتلاف را آغاز کردیم ابتدا مأموریت ما محدود به انتخابات می‌شد، اما بعد از اصلاح برنامه‌ها و سیاست‌ها برنامه بلندمدتی را تعریف کردیم که شناسایی آموزش، جذب و کادرسازی برای آینده انقلاب است البته نیازمند این است که نظارت بر عملکرد منتخبان مردم را هم داشته باشیم.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: سامانه جدیدی را به شورای ائتلاف در سطح کشور و استان ارائه دادیم و در همین راستا معاون تبلیغ و رسانه، شبکه‌های مختلف اجتماعی و... همه ذیل شورای ائتلاف شکل گرفته که می‌تواند بخش عظیمی از نخبگان هر استان را برای بررسی، ارزیابی و رصد تحرکاتی که در استان انجام می‌شود به کار گیرد. در این راستا نیز گام‌های زیادی برداشتیم.

ترقی خاطرنشان کرد: زمانیکه سرمایه اجتماعی شورای ائتلاف قابل ملاحظه باشد گرایش به عبور از فرایند ائتلاف نیز افزایش پیدا می‌کند و این نمایانگر اعتماد مردم به ماست مدعی هستیم که در حال تکمیل و رفع نواقص و تقویت نقاط قوت بوده و بالغ بر 7 هزار نفر در کشور و در خراسان رضوی 450 نفر وارد سایت شورای ائتلاف شدند و‌ امیدوار هستیم که این روند ادامه‌دار باشد. در این دوره زمینه‌ای ایجاد شد که هیچ تشکل سیاسی بدون مجوز رسمی کشور حق حمایت از نامزد‌های انتخاباتی را ندارد تشکل‌های بی‌شناسنامه که ثبت قانونی نشدند مجاز به حمایت از نامزدی نیستند و‌ امید است فرمانداران از این قانون حمایت کنند. باید به سمتی حرکت کنیم که نظم و نظامی در حرکت سیاسی جامعه ایجاد شود. دولت با مصوبه خود این امکان را ایجاد کرده است که تعداد زیادی شبکه تلویزیونی در سطح استان‌ها ایجاد شود که از تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار