سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد
تابناک/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: ۹۱۷ واحد پرورش مرغ در استان گیلان وجود دارد و از ۹۸ درصد ظرفیت‌ این واحدها استفاده می شود
کد خبر: ۱۱۴۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 20 December 2023

به گزا ش تابناک گیلان صالح محمدی امروز، ۲۸ آذرماه در حاشیه جلسه قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی که به صورت وبیناری برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی صنعت طیور در استان گیلان به گونه‌ای است که بیش از ۷۵ درصد فعالیت‌های این صنعت در استان گیلان در قالب زنجیره ارزش پایه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به پایش و رصد جوجه‌ریزی استان به صورت ماهانه، به ارائه آمار جوجه‌ریزی در نیمه دوم امسال پرداخت و افزود: در مهرماه امسال ۲۱ درصد افزایش در جوجه‌ریزی به میزان ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار قطعه انجام شده است و در آبان ماه ۲۲ و ۲ دهم درصد افزایش معادل ۱۲ میلیون و ۲۴۶ هزار قطعه و در آذرماه و آماری که تا به امروز ثبت در سامانه شده بیش از ۱۰ میلیون و ۵۵۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی اتفاق افتاده و پیش بینی می‌کنیم این میزان تا پایان ماه از ۱۲ میلیون عبور نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: ۹۱۷ واحد پرورش مرغ در استان گیلان وجود دارد و از ۹۸ درصد ظرفیت‌ این واحدها استفاده می‌شود و درصدی به دلیل مسائل و مشکلات حوزه‌های زیست محیطی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

محمدی در ادامه به انتظارات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از قرارگاه امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: انتظار داریم سقف مجوز مرغداری‌های سه استان شمالی کشور از ۵۰ هزار قطعه کاهش یابد تا بتوانیم توان تولید را افزایش دهیم و به این وسیله مانع بزرگی از پیش روی کسانی که در این حوزه فعالند، برداشته می‌شود.

وی به ظرفیت میزان تولید مرغ گرم استان اشاره کرد و گفت: روزانه ۵۵۰ هزار تن لاشه مرغ گرم در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود و نزدیک به ۳۰۰ هزار تن در استان مصرف شده و مابقی به استان‌های تهران و البرز ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد: بخشی از مرغ استان با مجوز دامپزشکی جهت کشتار به استان‌های البرز، قزوین، زنجان و تهران ارسال می‌شود و علی رغم اینکه همه مراحل تولیدی آنها از جوجه‌ریزی تا تامین نهاده در استان گیلان انجام می‌شود، اما در مرحله کشتار در ظرفیت استان گیلان دیده نمی‌شود و درخواست ما این است گزارش‌های عملکرد استان صرفا محدود به سامانه قرنطینه نشود.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه استان گیلان استان معین در پشتیبانی دام است، افزود: ظرفیت‌های ذخیره‌سازی نهاده دامی در استان وجود ندارد و با توجه به آغاز فعالیت‌های اقتصادی با اتحادیه اوراسیا به شدت به این انبارها و ظرفیت‌ها در استان نیاز داریم و در این حوزه خواهان کمک از سوی وزارتخانه هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار