رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز سال تا کنون ۱۰ هزار و ۱۴۸ کد ملی ثبت شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۱۲ نفر افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 19 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علی احمدی صبح امروز در جلسه کارگروه جوانی جمعیت چهارمحال و بختیاری، گفت: از اولویت‌های دانشگاه علوم‌پزشکی فرزندآوری و جوانی جمعیت است که تا کنون اقداماتی در این خصوص انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: براساس سامانه سیب بیش از ۹۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری پرونده سلامت الکترونیکی تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به تاثیر برنامه‌های جوانی جمعیت، ادامه داد: از آغاز سال تا کنون ۱۰ هزار و ۱۴۸ کد ملی ثبت شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۱۲ نفر افزایش داشته است.

احمدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از سقط جنین، افزود: خدمات مراقبت‌های پیش از بارداری، ارتقای خدمات و مراقبت‌های نیمه اول بارداری، تمرکز بر روی سبک زندگی، تغذیه سالم و ارتقای خدمات گروه‌های سنی از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: بیش از چهار هزار پوستر مجازات سقط در تمام اتاق‌های زایمان و مطب پزشکان متخصص زنان و زایمان به منظور جلوگیری از سقط جنین نصب شده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون محتوا‌هایی در خصوص جوانی جمعیت و عدم تصمیم‌گیری بر سقط جنین در ۶۷۵ کانال فضای مجازی منتشر شده و همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در راستای جوانی جمعیت در ۴۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تا پایان سال طب ایرانی اجرا می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: استرس، چاقی، آرسنیک و سرب از مهم‌ترین عوامل سقط جنین است که باید مهار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار