نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ماهیت ارتباط حوزه علمیه و دانشگاه‌ وحدت و یگانگی است.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 19 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری ظهر امروز (سه‌شنبه ٢٨ آذر ماه) در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، علما و اساتید را جلودار پیشرفت در همه تاریخ خواند.

وی افزود: اساتید حوزه و دانشگاه، فرهیخته‌ترین و باسوادترین افراد جامعه هستند که پیشرفت‌های بسیاری به‌ دست آن‌ها رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: جامعیت نگاه امامین انقلاب به پیشرفت و توجه به همه جوانب بر اساس نیازهای جامعه در وسعت دید آن‌ها است.

وی گفت: از بعد از انقلاب اسلامی تا کنون بیش از ۲۰ هزار نفر از تحصیل‌ کرده‌های دانشگاه‌ها به حوزه آمده و مشغول تحصیل شده‌اند و اکنون بیش از ۱۰ هزار طلبه در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان کرد: ماندگارترین طلبه‌های حوزه علمیه، دانشجوهای رشته‌های علوم پایه و مهندسی هستند که پس از تحصیل برای تدریس هم در حوزه مانده‌اند.

وی ادامه داد: روند طبیعی این ٢ مرکز علمی وحدت و یگانگی است و بین علما و اساتید اصلا و ابداً عداوت و تفرق وجود ندارد و ذات علم و عالم، وحدت و همدلی است.

غفوری با بیان اینکه وحدت در اهداف، باید در دستور کار این ٢ مرکز علمی باشد، بیان کرد: وحدت در تشخیص مصالح جامعه و وحدت در بیان مواضع برای پرهیز از تشتت، بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: دشمن امروز به میدان جنگ تبیین و روایتگری وارد شده است و جبهه‌ای واحد در مقابل آن است که جمعی در حوزه هستند و جمعی در دانشگاه، بنابراین وحدت در هدف باید در چنین میدانی جلوه کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تشریح کرد: دشمنان همیشه به‌ دنبال نفوذ در حوزه علمیه و دانشگاه بوده و هستند و با وجود اینکه سرویس‌های امنیتی بسیاری از کشورها، با تمرکز بر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به‌ دنبال ایجاد فساد و جاسوس پروری بوده و هستند.

وی ادامه داد: در موارد محدودی هم با فریب‌خوردن عده‌ای موفق شدند، اما به‌لطف خدا از مقاصد شومشان بازمانده‌اند.

وی با مروری بر انواع تلاش‌های دشمن برای متوقف‌کردن حرکت علمی و پیشرفت ایران اسلامی، افزود: بعضی مراکز جاسوسی مثل سازمان سیا و سرویس امنیتی انگلیس، برای چاپ کتاب‌های عده‌ای از علما و اساتید هزینه می‌کنند، آنچنان‌که ساواک هم همین کار را می‌کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار