هراس خانه مطبوعات مازندران از تشکیل مجمع عمومی حضوری چیست ؟ پشت پرده چه خبر است
آیا همه اعضای خانه مطبوعات خبرنگار واقعی هستند ؟ یا بر اساس روابط عضو شدند! تا در رایگیری ها کمک حال آقایان ذی نفع باشند؟!وقتی مدیری با ۴۴ سال سابقه رسانه ای برای تمدید عضویت به مشکل می خورد ، این نشان چیست ؟
کد خبر: ۱۱۴۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 19 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، در دو دوره اخیر آنقدر عملکرد خانه مطبوعات مازندران شبهه برانگیز بوده است که فریاد بیشتر فعالان رسانه در مازندران را به همراه داشته است تا جایی که اکثر اهالی رسانه درخواست مجمع عمومی حضوری را دارند ولی....

نباید از ننگ دستگیری یکی از اعضای دوره هفتم خانه مطبوعات گذشت و چشم پوشی کرد و از سوی دیگر ضعف بازرسان این دوره خانه مطبوعات بسیار محسوس است و معلوم نیست بر چه اساسی یکی از افرادی که سواد درست و حسابی ندارد و از مناظره هایش فقط به عنوان کارچاق کنی و جابه جاکردن سند زمین و املاک و یا آگهی‌ها سود می‌برد، به عنوان بازرس در این خانه فعالیت می‌کند.

مطبوعات مازندران طی روزهای اخیر و در آستانه انتخابات هشتم، حاشیه‌هایی را نیز پشت سر گذاشته است و اگرچه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و وزارتخانه پاسخ منتقدان را داده است، اما همچنان عده‌ای مسائلی را درباره خانه مطرح می‌کنند و خواستار شفاف سازی در این بخش هستند.

خبرنگار روزنامه قدس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جمع‌آوری امضا و تقاضای عده زیادی از اصحاب رسانه مازندران در باب برگزاری مجمع عمومی حضوری گفت: طبق اساسنامه اگر یک پنجم اعضای خانه مطبوعات درخواست مجمع عمومی داشته باشند باید مجمع برگزار و تراز بیلان مالی و عملکرد هیأت مدیره خانه مورد بررسی قرار گیرد.

حسین احمدی که ۲۶ سال سابقه رسانه‌ای دارد، افزود: از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران انتظار داریم این مطالبه به‌حق اصحاب رسانه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات مازندران طی ۲ دوره گذشته هیچ مجمع عمومی برگزار نکرده است، ادامه داد: در صورت عدم برگزاری مجمع عمومی، امضاءکنندگان بیانیه فوق‌الذکر می‌توانند حقوق خود را از طریق مراجع قضائی پیگیری و نسبت به ابطال انتخابات اقدام کنند.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: متولیان خانه مطبوعات با عضوگیری‌های شتابزده در فصل انتخابات، سبد آرا خود را افزایش داده و چون سامانه در دست هیأت مدیره خانه است، بعد از انتخابات عضوهای جدید حذف می‌شوند تا این عضوگیری عجولانه کار دست‌شان ندهد، در واقع مجری برگزاری انتخابات، ناظر، فرد عضو گیرنده، کاندیدا، همه یک نفر بوده و در انتخابات صحنه‌گردان است.

این مساله ناشی از ضعف‌های عدیده اساسنامه خانه مطبوعات است چراکه اساسنامه بصورت دستوری از مرکز به استان‌ها ابلاغ می‌شود

وی تاکید کرد: این مساله ناشی از ضعف‌های عدیده اساسنامه خانه مطبوعات است چراکه اساسنامه بصورت دستوری از مرکز به استان‌ها ابلاغ می‌شود درصورتی‌که باید به تصویب اعضای مجمع هر استان برسد که نمی‌رسد.

این خبرنگار مازندرانی ادامه داد: اگر به ترکیب هیأت مدیره خانه مطبوعات نگاهی بیندازید مشاهده می‌کنید که همگی مدیرمسئول هستند و خبرنگاران در حالیکه ۳ سهیمه دارند هیچ عضوی در خانه ندارند! بدین صورت که چند روز مانده به انتخابات تغییر وضعیت داده و از مدیرمسئول به خبرنگار تبدیل شده و چون به سامانه دسترسی دارند به راحتی این اقدام صورت می‌گیرد. در این دوره هم دست به این کار زدند و بعد از انتخابات هم دوباره به مدیرمسئول تغییر هویت می‌دهند.

احمدی گفت: مساله این است که شخصی که چندین مجوز مدیرمسئولی دارد نباید اجازه داده شود در بخش خبرنگاران کاندیدا شود چرا که مدیرمسئول بالاترین رکن در یک رسانه است.
وی افزود: خانه مطبوعات به حیات خلوتی برای متولیان این خانه تبدیل شده و هر کدام‌شان چندین مجوز اخذ کرده‌اند در حالیکه سایر اهالی رسانه دست‌شان از مجوز کوتاه مانده است. به عنوان نمونه خبرنگاری داریم که بیش از ۳۰ سال سابقه رسانه‌ای داشته و ۱۰ سال در انتظار مجوز روزنامه است و حتی مجوز پایگاه خبری‌اش هم صادر نشد. این در حالی است که دو عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات مازندران، سرجمع ۸ مجوز رسانه‌ای داشته و مجدداً در سامانه درخواست مجوز کرده‌اند.

احمدی یادآور شد: این حجم مجوز را طی چند سال اخیر و در دولت گذشته اخذ کرده‌اند و با این کار تمام منابع مالی و حمایتی را به سمت خود سوق می‌دهند.

حسین احمدی خبرنگار روزنامه قدس در مازندران می‌گوید: متأسفانه برخی از متولیان خانه مطبوعات، چندین یوزر و پسورد را در اختیار داشته و به هنگام تمدید زمان انتخابات در ساعات پایانی رأی‌گیری، فاصله خود با سایر کاندیدا را به طور چشمگیری افزایش می‌دهند.

احمدی پیشنهاد داد: انتخابات به صورت حضوری در فرمانداری‌ها و با نظارت رؤسای ارشاد انجام شود و پس از احراز هویت شخص رأی دهنده، اخذ آرا به صورت الکترونیک صورت گیرد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
دلتون خوشه رای گیری کجاست. اینا دوستی خودشون رو عضو کردن دارن از تسهیلات سو استفاده می کنند
علی میرزایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
من کسی رو می شناسند خبرنگار نیست هدیه خبرنگار رییس جمهور رو گرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
میدونید چه مزایایی داره خانه مطبوعات که یک عده برای عضو شدن سر و کله میشکنند
روشن ضمیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
چرا از بزرگان مطبوعات و رسانه در خانه مطبوعات استفاده نمی شود
محسن داور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اداره کل ارشاد و فرهنگ مازندران باید دخالت کند الان چی رو می‌خوان نظارت کنند. اعضای خودشون رو از استانهای خودشان انتخاب کردن . معلوم است که از بچه های خودشون انتخاب می شوند. ظاهری قانونی ولی در باطن غیر این است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اگه اینطور نبود که مجمع عمومی حضوری می گذاشتند
باقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
واسه همین از مجمع عمومی می ترسند
محمد توسلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ارتباط خانه مطبوعات با شورای شهر برکنار شده نوشهر چیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
خبرنگاری داریم که بیش از ۳۰ سال سابقه رسانه‌ای داشته و ۱۰ سال در انتظار مجوز روزنامه است و حتی مجوز پایگاه خبری‌اش هم صادر نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
متولیان خانه مطبوعات با عضوگیری‌های شتابزده در فصل انتخابات، سبد آرا خود را افزایش داده و چون سامانه در دست هیأت مدیره خانه است، بعد از انتخابات عضوهای جدید حذف می‌شوند تا این عضوگیری عجولانه کار دست‌شان ندهد، در واقع مجری برگزاری انتخابات، ناظر، فرد عضو گیرنده، کاندیدا، همه یک نفر بوده و در انتخابات صحنه‌گردان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
خدا عاقبت ما رو ختم بخیر کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار