معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برای پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان استان تدابیر لازم را اتخاذ کند گفت: در این زمینه دستگاه های متولی نیز باید متناسب با این قشر کار فرهنگی و محتوای کاربردی تولید و ارائه کنند.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 18 December 2023

تابناک خوزستان: عبدالله افرازه شهاوند روز دوشنبه در نشست هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل استانداری خوزستان برگزاری شد اظهارکرد: در کنار کارهای فرهنگی، باید با مشارکت خانواده ها نسبت به تقویت لایحه های حفاظتی برای جلوگیری از دسترسی قشر دانش آموز به مواد مخدر بیش از پیش برنامه ریزی کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تاکید کرد: آموزش و پرورش باید به طور جدی به این موضوع ورود و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی نقش معاونت پرورشی مدارس در پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان را با اهمیت عنوان کرد و گفت: همه حوزه ها باید برای مبارزه با اعتیاد همکاری لازم را داشته باشند، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر صرفا به حوزه پلیس اماکن و بهزیستی مربوط نیست.

شهاوند اضافه کرد: موضوع اعتیاد مسئله است که با حوزه های امنیت، بهداشت، فرهنگ و ... گره خورده و برای نتیجه بخش بودن اقدامات در امر پیشگیری، همکاری بین بخشی دستگاه های متولی ضروری است.

وی به مشکلات موجود در خصوص مبارزه با مواد مخدر اشاره و ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده افزود: برخی اقدامات انجام شده در سطح ملی و بین المللی تناسبی با آسیب های وارد شده ندارند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بر ضرورت ارایه گزارش مستند و ملموس در خصوص مواد مخدر تاکید کرد و افزود: نباید به بیان رقم و آمار اکتفا کرد بلکه اقدامات باید به گونه ای باشد که قابلیت سنجش داشته باشند.

بانک اطلاعاتی درستی از تعداد افراد مبتلا به اعتباد در خوزستان در دست نیست

شهاوند با بیان اینکه قصور دستگاه های مختلف در خصوص مبارزه با موادمخدر به استاندار گزارش می شود گفت: هنوز آمار درستی از تعداد افراد گرفتار اعتیاد در دسترس نیست.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان یادآورشد: باید بانک اطلاعاتی در خصوص افراد مبتلا به اعتیاد در شهرستان های استان در دسترس باشد تا متناسب با آن، تعداد کمپ ها و سازمانهای مردم نهاد مشخص و تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی افزود: پیشگیری در حوزه روستایی نیز باید فعال باشد و طرح یاریگران زندگی در روستاها جدی گرفته شود.

شهاوند بیان کرد: باید روستاهایی که بیشتر درگیر مواد مخدر هستند شناسایی، اطلس اطلاعاتی در این خصوص تدارک دیده شود تا پلیس اماکن و اداره کل بهزیستی برای ساماندهی افراد اقدام کنند.

وی ادامه داد: در خصوص جانمایی کمپ های ترک اعتیاد مشکلاتی در استان وجود دارد که نیاز است کمیته ای در این خصوص تشکیل و مکان هایی خارج از محدوده مسکونی برای راه اندازی این کمپ ها توسط فرمانداران تعیین شود که از امنیت لازم برخوردار باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری خوزستان نیز گفت: گلوگاه های ورود مواد مخدر در استان طی بازدیدهای انجام شده بررسی و مقرر شد نسبت به جابجایی برخی از پاسگاه های انتظامی اقدام شود.

رضا نجاتی بر ضرورت بروز کردن امکانات پاسگاه های انتظامی ورودی استان تاکید کرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر یک کار جمعی است و همه ارگان ها باید پای کار باشند.

نجاتی افزود: علاوه بر مقابله سخت افزاری که توسط سپاه و پلیس اماکن برای مبارزه با مواد مخدر انجام می شود، اقدامات زیربنایی نیز باید با جدیت بیشتر در دستور کار باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری خوزستان گفت: همه ارگان ها برای مبارزه با مواد مخدر مسوول هستند و باید راهکار دهند.

۶۸ مرکز ترک اعتیاد مجاز در خوزستان فعال است

صادق خجسته معاون پیشگیری بهزیستی خوزستان نیز به فعالیت ۶۸ مرکز مجاز ترک اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: براساس اطلاعات کسب شده، ۳۸ مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در اهواز وجود دارد که پس از پیگیری و بازدید از این مراکز مشخص شد ۱۲ مرکز تعطیل یا جابجا شدند؛ بقیه مراکز غیرمجاز اخطار گرفتند.

وی افزود: طی بازدیدهای انجام شده، ۱۳ مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در شهرستان کارون، پنج مرکز در خرمشهر و ۱۳ مرکز در دزفول اخطار گرفتند؛ از این تعداد، چهار مرکز شرایط لازم برای ادامه کار را دارد که در حال گرفتن مجوزهای لازم هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار