رئیس اتاق اصناف پردیس گفت: گشت‌های مشترک ویژه شب یلدا با حضور بازرسان تمامی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد و با واحدهای صنفی که اقدام به گرانفروشی و کم فروشی کنند، قاطعانه برخورد می شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 18 December 2023

به گزارش تابناک تهران، علی فرخی رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس، صبح امروز در جمع خبرنگاران درخصوص برگزاری گشت‌های مشترک برخورد با گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار در‌ این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی به جز صدور جوار و ساماندهی صنوف، فعالیت هایی مانند بازرسی و نظارت بر صنوف برگزاری گشت های مشترک و همکاری با دیگر ادارات شهرستان است.

وی گفت: طی ۹ ماه گذشته واحد بازرسی اتاق اصناف علی رغم کمبود امکانات و نیروی انسانی با برگزاری بیش از 4 هزار بازرسی و تشکیل ۳۷۰ پرونده و ارسال به اداره تعزیرات فعال بوده است.

رئیس اتاق اصناف پردیس افزود: در این بین ۹۸۰ گشت مشترک عفاف و حجاب و برخورد با واحدهای هنجار شکن با حضور مسوولان شهری و شهرستانی برگزار و با اینگونه واحدها برخورد شده و این روند ادامه دار است.

فرخی با بیان اینکه از ۲۶ ضمن ارگانی‌ که میبایست در حوزه عفاف و حجاب فعال باشند فقط ۵ دستگاه فعال هستند، عنوان کرد: مشکل واحدهای تولیدی و صنفی مانند قطعی برق، نداشتن آب شرب، گاز مایع، آسفالت و غیره است باعث کوچ واحدهای تولیدی زیادی از این منطقه شده که می طلبد مسوولان استانی و شهرستانی اقدامی عاجل در این حوزه انجام دهند.

۶۷۵ مشاور املاک در پردیس فاقد مجوز هستند

وی اضافه کرد: بارزسی‌ها از اتحادیه صنف مشاوران املاک که دومین اتحادیه بزرگ شهرستان پردیس است، ادامه دارد که از ۲ هزار و ۵۰ عضو شناسایی شده این اتحادیه ۶۷۵ واحد آن فاقد مجوز هستند که بسیاری از این واحدها پلمب و اخطار پلمب دریافت کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف پردیس تصریح کرد: در حوزه املاک اتاق اصناف با گشت های مشترک و تعاملی با دستگاه های نظارتی به جرایم واحدهای متخلف رسیدگی کرده که منجر به کاهش شدید قیمت و کوتاه شدن دست دلالان از مساکن شهرستان گردیده است.

فرخی افزود: گشت‌های مشترک ویژه شب یلدا با حضور بازرسان تمامی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد و با واحدهای صنفی آجیل فروشی، میوه فروشی، شیرینی فروشی و خشکه پزان که اقدام به افزایش قیمت، گرانفروشی، کم فروشی و غیره کنند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار