کد خبر: ۱۱۴۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 18 December 2023

شهدا هویت ما هستند/ دولت برای اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور برنامه داردشهدا هویت ما هستند/ دولت برای اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور برنامه داردشهدا هویت ما هستند/ دولت برای اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور برنامه داردشهدا هویت ما هستند/ دولت برای اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور برنامه داردشهدا هویت ما هستند/ دولت برای اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور برنامه دارد

تابناک/گیلان استاندار گیلان گفت: دولت تلاشهای خوبی در بخش های مسکن و اشتغال کرده و برای رشد اقتصادی با محوریت صادرات، برنامه دارد و به زودی شاهد شکوفایی اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور خواهیم بود.
اسدالله عباسی امروز، ۲۶ آذرماه در یادواره شهدای دهستان دیوشل شهرستان لنگرود، با بیان اینکه در دنیای امروز جبهه حق و جبهه باطل کاملا نمایان شده است، اظهار کرد: زمانی تشخیص جبهه حق و حقانیت دشوار بود، اما امروز بر همگان روشن و شفاف است که چه کسانی در جبهه باطل هستند و تلاش می کنند انسان های بی گناه را به خاک و خون بکشند و چه کسانی مدافع راه حق و حقانیت و خداباوری هستند به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.
وی با اشاره به دفاع حضرت فاطمه زهرا(س) از حریم ولایت، افزود: حضرت زهرا(س) در غربت و تنهایی از مولای متقیان، علی(ع) که پرچمدار حق و حقانیت بود، دفاع کرد و به شهادت رسید.
استاندار گیلان حضرت زهرا(س) را مشعل دار هدایت بشریت دانست و تصریح کرد: شاید آن روز تشخیص حق و نا حق دشوار بود، اما امروز هیچ بهانه ای برای همراهی با باطل وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه پیروان جبهه حق از زمان خلقت انسان تاکنون، در راه درست قرار گرفته اند و به تکالیف الهی خود عمل کرده اند و رستگار شده اند، گفت: شهدا زنده هستند و بر اعمال ما نظارت می کنند؛ در واقع شهدا نزد خداوند جایگاه و ارزش بالایی دارند.
وی شهدا را هویت دینی و ملی ما دانست و گفت: شهدا مایه حیات ما هستند و اگر از اسلام و انقلاب و کشور دفاع نمی کردند، امروز ما هم نبودیم و این زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه همراه با نورانیت و معنویت را نداشتیم.
استاندار گیلان حضرت زهرا(س) را مادر شهدای راه حق دانست و بیان کرد: امروز شاهد هستیم که دشمنان اسلام و قرآن در فلسطین چگونه زنان و کودکان را به شهادت می رسانند؛ جنایت یک گروه ضد بشری در سیستان و بلوچستان نیز تعدادی از جوانان رشید و برومند این مرز و بوم را به خاک و خون کشید.
وی با تاکید بر لزوم تداوم راه شهدا، اظهار کرد: یادواره شهدا فقط خاطره گویی نیست و امروز باید از ایمان و شجاعت و تقوا و فداکاری شهدا الگو بگیریم و با بازگویی و انعکاس پیام شهدا و خاطرات والدین و خانواده های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان، به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آیندگان تلاش کنیم.

عباسی، شهدا و ایثارگران را مدافع اسلام و انقلاب و کشور دانست و افزود: امروز دنیا نگاه دیگری به ایران اسلامی دارد و در جریان سفر اخیرم به کشور روسیه که در راستای فرمان رهبر انقلاب مبنی بر سیاست های ابلاغی اقتصاد دریامحور و دیدار رئیس جمهور با آقای پوتین انجام شد، اقدام به شناسایی و معرفی ظرفیت های دو کشور با محوریت استان گیلان کردیم.
استاندار گیلان با اشاره به برگزاری نشست های متعدد با روسای جمهوری های روسیه، خاطرنشان کرد: نگاه روسیه به ایران بسیار مثبت و سازنده است و لذا همه این دستاوردها را مدیون شهدا هستیم.
وی عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را زبانزد جهانیان دانست و گفت: اگرچه در شرایط سخت تحریم اقتصادی و هجمه فرهنگی کشور را مدیریت می کنیم، اما دستاوردهای سیاسی و امنیتی و اقتصادی مهمی داریم و طبق فرموده رهبری، به قله نزدیکیم.
عباسی با بیان اینکه از زمان شهادت حضرت علی(ع) راه شهادت باز است، یادآور شد: شهدا هویت ما و اساس نظام هستند و در طول ۴۵ سال گذشته با فتنه و جنگ و ترور دشمن مواجه بودیم، اما قطعا راه شهدا را ادامه می دهیم و نمی گذاریم که دشمن با نفوذ عوامل داخلی و خارجی خود و طراحی هجمه های فرهنگی و رسانه ای، جوانان را از اسلام و انقلاب دور کند.
وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد بحران در غرب آسیا و در دل جهان اسلام، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به برکت وجود محوریت ولایت فقیه، محکم و استوار در برابر دشمنان ایستاده و شاهد به ثمر نشستن درخت تنومند انقلاب است.

استاندار گیلان شهدا را اسوه های بشری دانست و تصریح کرد: شهدا به ما یاد دادند که با مقاومت در برابر استکبار به پیروزی نهایی خواهیم رسید؛ کشور یمن با دست خالی در برابر ظالمان جهان ایستاده، زیرا مردمانی مقاوم و استوار دارد که ملت ایران را الگوی خود قرار داده اند.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به زوال است و آمریکا غرق در ناامیدی است، عنوان کرد: ظالمان عالم همه امکانات اطلاعاتی و تسلیحاتی خودشان را علیه غزه مظلوم به میدان آورده اند و حتی از تجهیزات غیر متعارف برای مقابله با انسان های بی گناه استفاده می کنند، اما در نهایت شکست خواهند خورد و این ما هستیم که با قدرت ایمان و توکل، قله های پیروزی را فتح خواهیم کرد.

عباسی با تاکید بر لزوم قدردانی از شهدا و خانواده های آنان، اضافه کرد: شهدا به امامشان لبیک گفتند و از اسلام و انقلاب دفاع کردند لذا راه شهدا خاموش شدنی نیست.

استاندار گیلان، با اشاره به فراز و نشیب های بخش کشاورزی با محوریت برنج و چای، متذکر شد: اگرچه در بخش های اقتصادی مشکلاتی داریم، اما مردم همچنان پای انقلاب و نظام هستند؛ دولت نیز تلاش های خوبی در بخش های مسکن و اشتغال کرده و برای رشد اقتصادی با محوریت صادرات برنامه دارد و به زودی شاهد شکوفایی اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار