مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: تمامی شهرهای گلستان به فیبر نوری مجهز شده و بزودی افتتاح پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها و مدارس استان گلستان را در سفر دوم ریاست جمهوری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 17 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، سید حامد قدس علوی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم امکان دسترسی به سرعت‌های چند صد مگابیتی در بستر فیبرنوری در تمام مدارس و بیمارستان‌های دولتی، حوزه علمیه، کسب و کارها، مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی به صورت رایگان فراهم شده است.

وی افزود:اجرای این پروژه با سیاست گذاری و راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتباری بیش از یک هزار میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان تصریح کرد: در کشور‌های اروپایی نزدیک به هفت الی هشت سال برای اجرای چنین پروژه‌هایی زمان صرف می‌شود، اما در استان گلستان اجرای یک هزار و ۳۱۳ کیلومتر حفاری شامل ۶۵۵ کیلومتر شهری و ۶۵۸ کیلومتر بین شهری در کمتر از پنج ماه در ۳۷ شهر استان اجرا شد.

قدس‌علوی گفت: یکی از دلایل برتری فیبرنوری در مقایسه با کابل‌های مسی این است که محدودیت‌های فاصله در پهنای باند تاثیری ندارد و می‌توانیم از پهنای باند بالاتر و سرعت‌های بالاتر استفاده کرد و بستر مناسب برای ایجاد نسل‌های بالاتر قراهم خواهد شد که می‌توانیم با این زیرساخت ایجادشده به سمت استان هوشمند حرکت کنیم.

وی بیان کرد: در اروپا بیش از ۹۰ درصد بار ترافیک دیتا روی خطوط ثابت است، اما این رقم در ایران حدود ۲۸ درصد است که با اجرای پروژه فیبر نوری بار ترافیکی اینترنت از روی خطوط سیار به ثابت و با سرعت بسیار بالاتری نسبت به حال حاضر خواهد رسید.

وی در پایان اذعان داشت: بزودی افتتاح پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها و مدارس استان گلستان را در سفر دوم ریاست جمهوری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد خواهیم بود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار