امام جمعه ارومیه:
نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ملت دارند و لازم است همه در مراسم تشییع و تدفین این چهار شهید گمنام به صورت پر شور شرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵ 15 December 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سیدمهدی قریشی درخطبه های نماز جمعه ی ارومیه  با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا بر ضرورت الگوگیری از این بانوی بزرگوار در زندگی تاکید کرد و گفت: بر همگان لازم است در مراسمات بزرگداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به صورت پرشور شرکت کنند. 

امام جمعه ارومیه در ادامه در خصوص حضور پیکر چند شهید گمنام در استان و تشییع پیکر آنها نیز گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ملت دارند و لازم است همه در مراسم تشییع و تدفین این چهار شهید گمنام به صورت پر شور شرکت کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به ۲۶ آذر و نامگذاری روز حمل و نقل رانندگان و راهداری در تقویم کشور، افزود: راه، موضوع مهم و تاثیر گذاری در در بحث حمل و نقل است لذا رسیدگی به وضعیت راه‌ها، از جمله آسفالت راه‌های روستایی و ریلی مورد توجه قرار گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نامگذاری ۲۷ آذرماه بنام وحدت حوزه و دانشگاه گفت: ضروری است دانشگاه و حوزه دست در دست هم دهند و با وحدت، مشکلات علمی، فنی، فرهنگی و فکری جامعه را با هم حل کنند. 

امام جمعه ارومیه در آستانه شب یلدا افزود: شب یلدا فرصتی است تا با صله ارحام و کمک به فقرا بیشتر به خداوند نزدیک‌تر شویم و نباید با تجملات، فسق و فجور، معصیت و تشریفات را جایگزین آداب و رسوم خوب کنیم. 

وی ترویج تجملات را از آفات و معضلات رایج یافته در آیین‌ها و مراسمات سنتی دانست و گفت: نباید مراسم‌ها و دورهمی‌هایی که می‌تواند گره از همنوع را باز کند به سنتی غلط تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به موضوع اختیار انسان افزود: خداوند به انسان در انتخاب مسیر خیر و شر، قدرت اختیار و انتخاب داده است که در این مسیر عده‌ای راه  خیر و رحمت و عده‌ای نیز مسیر عذاب را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را به کاری مجبور نکرده است، گفت: انسان همواره باید بر اعمال خود تفکر کند و ره توشه‌ای برای آخرت جمع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار