شب یلدا هم در پیش است، همه دور هم و دور بزرگتری جمع می‌شوند، اسلام دین پیوندهای خانوادگی، خویشاوندی و اجتماعی است، یکی از نمادهای آن شب یلدا و یا پیوند حوزه و دانشگاه است، باید توجه کرد هیچ چیزی بهانه گناه نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ 15 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، امام جمعه ساری گفت: گرانی‌های افسارگسیخته‌ای در اجناس وجود دارد که هر روز یک قیمتی دارد و به نظر می‌رسد که هیچ نظارتی وجود ندارد، آب منطقه ای هم اخیرا اقدام به گرفتن ۱۴۰ متر از زمین های اطراف یکی از ۱۲۰ رودخانه‌ استان کرده و به نام خودش زده است به این بهانه که متعلق به دولت است، این یک فاجعه هست و روند علمی نیست، صاحبان فن نقد اساسی دارند

بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از مصلای ساری، با اشاره به حدیثی اظهار کرد: وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) به دختر گرامی‌اش فرمودند که فاطمه پاره تن من است، هر که او را اذیت کند مرا اذیت کرده است.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، افزود: اذیت و آزار فاطمه (س) در اذیت هزار و چهارصد قبل خلاصه می‌شود؟ آیا امروز نمی‌شود کسی به حجاب فاطمه (س) توهین کند؟ به قرآن پدر فاطمه (س) توهین کند؟ نکند ما هم در زندگی سبکی را در پیش بگیریم که روح مطهر ایشان را آزار دهیم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: به مجالس و محافل این ایام توجه کنید، مجلس حضرت فاطمه (س) دعوت نمی‌خواهد، در هر مجلسی یک بو و خاصیت منحصربفردی وجود دارد، نکند ایام فاطمیه سوژه ای شود که ما به سمت سیاست‌هایی که دشمن می‌خواهد برویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: همانطور که اسلام ناب و آمریکایی داریم، فاطمیه‌ای ناب و آمریکایی داریم، مهدویت ناب و آمریکایی، عاشورای ناب و آمریکایی داریم، پس باید حواسمان جمع باشد‌.

امام جمعه ساری اعلام کرد: ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح است، آرزومندیم که وحدت و انسجام در میان اقشار و اصناف روزافزون شود.

این مسئول گفت: شب یلدا هم در پیش است، همه دور هم و دور بزرگتری جمع می‌شوند، اسلام دین پیوندهای خانوادگی، خویشاوندی و اجتماعی است، یکی از نمادهای آن شب یلدا و یا پیوند حوزه و دانشگاه است، باید توجه کرد هیچ چیزی بهانه گناه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز پژوهش و تحقیق از مناسبت‌های هفته پیش رو است، پژوهش و تحقیق یکی از نیازهای ضروری جامعه است، در این رابطه یک تذکر و انتقاد را می‌خواهم مطرح کنم، ما مراکز تحقیقات کشاورزی در تشکیلات کشاورزی داریم، به نظر می‌رسد آنچه که باید در این حوزه انجام بگیرد انجام نمی‌گیرد، ضعف هایی وجود دارد، جدی گرفته نمی‌شود.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: از جمله در جریان بذر گندم امسال، هم کمبود بذر داشتیم و هم بذرهایی وه داده شده بعضا فاسد بودند و به درستی ارزیابی نشده بودند، در مجموع شاهد نابسامانی و تعلل در فراهم کردن بذر و هم سلامت این بذرها و نابسامانی‌هایی وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: اگر ترک فعل‌های مقصرانه در بحران گندم وجود دارد، حتما باید پیگیری شود و همینطور مسئولین در روند سلامت بذرهای گندم امسال توجه بیشتری داشته باشند و برخوردها صورت بگیرد و خسارت اتحادیه کشاورزان باید جبران شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: گرانی‌های افسارگسیخته‌ای در اجناس وجود دارد که هر روز یک قیمتی دارد و به نظر می‌رسد که هیچ نظارتی وجود ندارد که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: آب منطقه ای اخیرا اقدام به گرفتن ۱۴۰ متر از زمین های اطراف یکی از ۱۲۰ رودخانه‌ استان کرده و به نام خودش زده است به این بهانه که متعلق به دولت است، این یک فاجعه هست و روند علمی نیست، صاحبان فن نقد اساسی دارند، بنده خواستارم اولا این کار حتما باید متوقف شود و ثانیا باید بنشینیم تصمیمات درستی انجام بدهیم، متاسفانه بصورت پنهانی برای خودشان سند هم می زنند، من از ثبت هم گلایه مندم که چطور زمین های مردم را به اسم آب منطقه ای ثبت می کند؟! منابع طبیعی هم گرچه در این خصوص بر آب منطقه ای گلایه دارد اما او هم زمین‌هایی را به بهانه داشتن تصاویری از دهه ۴۰ یا ۶۰ سال پیش به نام خودش ثبت می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه گویا دیواری کوتاه تر از کشاورزان پیدا نمی‌شود، هرکس برای خودش تصمیم می گیرد، اینطور نمی شود قطب کشاورزی را مدیریت کرد، بیان کرد: محصولات کشاورزان، برنج و مرکبات که پارسال و امسال از نظر هزینه ها و قیمت ها موجبات ضرر و زیان شد و از اینطرف هم به زمین های آنها بخواهد دست‌اندازی صورت بگیرد کار نادرستی است.

امام جمعه ساری یادآور شد: زوار عتبات عالیات از هتل‌ها و تغذیه در نجف ناراضی هستند، مسئولان باید جزئیات اینها را از زوار بپرسند و ارزیابی کنند، در سالن غذاخوری زوار، مسئولان هم در سالن نشسته هستند انواع غذاهای چرب برای مسئولان می‌آورند که درست نیست، حداقل در اتاق جدایی بنشینند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار