استاندار لرستان از کاهش ۷.۵ درصدی نرخ تورم و بهبود ۴ پله‌ای رتبه استان خبر داد و گفت: این جایگاه برای ما قابل قبول نیست و باید برای بهبود بیشتر شرایط تلاش شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ 15 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، فرهاد زیویار امروز صبح در جلسه‌ی مهار تورم استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، به کاهش روند نرخ تورم استان ظرف ۸ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: کاهش ۷ و نیم درصدی نرخ تورم باعث شده که رتبه استان ۴ پله بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به این موضوع که جایگاه استان همچنان قابل قبول نیست و باید تلاش کنیم بهتر از این شود، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه همچنان جزو استان‌های بالای جدول تورم هستیم، اما کاهش درصد تورم استان نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های دستگاه‌های نظارتی و مدیریتی استان بوده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه قیمت برخی از اقلام و خدمات در سطح ملی محاسبه می‌شوند، گفت:، اما برای عمده‌ی اقلام اساسی کشور که کاملا شامل نرخ گذاری ملی نمی‌شوند باید برنامه‌ریزی و نظارت و پایش بیشتری انجام شود.

زیویار تاکید کرد: افزایش قیمت اقلامی که از میانگین کشوری بالاتر هستند باید رسیدگی شود.

وی گفت: مدیریت اقلام در سه ماه آینده با توجه به در پیش رو بودن بازار شب یلدا، ماه رمضان و عید نوروز بسیار مهم و ضروری است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار