مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح بازار در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 15 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، محسن رستمی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن شب یلدا و افزایش تقاضای مردمی نسبت به کالا‌های پر مصرف مرتبط با این ایام، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچون سنوات گذشته اقدام به تشدید نظارت‌ها بر بازار به منظور جلوگیری از بروز تخلفات و سوء استفاده‌های احتمالی در قالب طرح نظارتی یلدا کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح از ۱۵ آذر آغاز شده و تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت، افزود: از زمان اجرای طرح تا امروز ۲۲۹ فقره بازرسی در خصوص کالا‌های مرتبط با این ایام و همچنین ۱۴ فقره گشت مشترک با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و تعزیرات حکومتی صورت پذیرفته که طی این بازرسی‌ها ۵۲ فقره پرونده تخلفاتی با عناوینی همچون گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و ... تشکیل و جهت رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

این مسوول اضافه کرد: لازم به توضیح است در این راستا یک واحد صنفی آجیل فروشی به علت گرانفروشی پلمب شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: ستاد خبری استان قزوین برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی به صورت ۲۴ ساعت فعال بوده و شهروندان می‌توانند به منظور مشارکت در امر بازرسی و نظارت، با مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ این سازمان گزارش کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

رستمی در پایان گفت: همچنین نمایشگاه مواد غذایی و شب یلدا از تاریخ ۲۷ آذر ماه لغایت یکم دی سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین واقع در بلوار امام خمینی (ره)، جنب صدا و سیما جهت بازدید عموم و علاقه‌مندان برپا خواهد شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار